על רקע תחושת הקיפאון בלחימה ברצועת עזה ובסוגיית החטופים והאסון הכבד שבו נפלו 21 חללים, נמשך השבוע הקיפאון גם במפת המנדטים. אין שינוי במפת המנדטים של הגושים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

יתמוך בעסקת שבויים? הקו האדום של דרעי לגנץ ואיזנקוט
דיווח: לשכת רה"מ תיאמה את פרסום ההקלטות ממפגש משפחות החטופים; בלשכה מכחישים

מהסקר עולה כי השבוע היו תנודות קלות בלבד של מנדט לכאן ולכאן, בהשוואה לשבוע שעבר, כאשר המחנה הממלכתי ויהדות התורה מתחזקות במנדט, ולעומתן ישראל ביתנו ועוצמה יהודית יורדות כל אחת מהן במנדט.



השינויים הקלים בתמונת המנדטים של המפלגות הותירו את מפת המנדטים של הגושים ללא שינוי זה השבוע השלישי ברציפות – 44 למפלגות הקואליציה מול 66 למפלגות האופוזיציה, ללא חד"ש־תע"ל ורע"ם.



עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (52%) רואים בבני גנץ מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה מאשר בנימין נתניהו (32%). גנץ עלה השבוע ב־2% לעומת הסקר הקודם, בעיקר כתוצאה מהעלייה בתמיכה בו בקרב מי שהצביעו ליש עתיד בבחירות 2022 (מ־85% בשבוע שעבר ל־94% בסקר הנוכחי).



כמו כן, עולה כי רוב הישראלים (57%) חושבים כי משפחות החטופים פועלות נכון בהחרפת צעדי המחאה שלהן. לעומתם, 29% בלבד סבורים שהן לא פועלות נכון, ו־14% נוספים היו חסרי דעה בעניין.



מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית נוטים יותר לומר שהמשפחות לא פועלות נכון (47%), לעומת 39% מהם, שחושבים שהמשפחות עושות נכון. 14% היו חסרי דעה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>


בחלוקה לפי מאפיינים דמוגרפיים נמצא כי התמיכה הגבוהה ביותר בהחרפת הצעדים מגיעה מנשים (65% מהן חושבות שהצעד נכון, לעומת 48% מהגברים), מתושבי מחוזות הצפון וחיפה (66%) ותל אביב והדרום (60%).

עוד עולה מהפילוח כי 76% מהחילונים מצדיקים את המהלך של משפחות החטופים, לעומת 30% מהמשיבים הדתיים ו־22% מהחרדים.
בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה התשובות היו: פועלות נכון 74%, אינן פועלות נכון 14%, לא יודע 12%. בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה: פועלות נכון 39%, אינן פועלות נכון 47%, לא יודע 14%.

בסקר, שנערך ב־25־24 בינואר, השתתפו 513 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.