ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת הגיבו היום (שישי) להחלטת בית הדין בהאג, שהורה לישראל להימנע מהפרת האמנה נגד רצח עם, אך יחד עם זאת, לא הוציא צו להפסקת המלחמה. בנימין נתניהו אמר: "ישראל נלחמת מלחמה שאין צודקת ממנה. אנחנו נלחמים נגד מפלצות החמאס שרצחו, אנסו, ערפו וחטפו את אזרחינו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן על עצמנו ועל אזרחינו, תוך שמירה על הדין הבינלאומי".

עוד אמר ראש הממשלה: "כמו לכל מדינה, לישראל יש את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בית הדין בהאג דחה בצדק את הדרישה המקוממת לשלול מאיתנו זכות זו. אבל עצם הטענה שישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים היא לא סתם שקרית - היא מקוממת, והנכונות של בית הדין בכלל לדון בזה - זה אות קלון שלא יימחה לדורות. אנחנו נלחמים מלחמה צודקת, ואנחנו נמשיך בה עד לניצחון המוחלט - עד שננצח את החמאס, נחזיר את כל חטופינו ונבטיח שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל".

בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שר הביטחון יואב גלנט צייץ בחשבון ה-X שלו: "מדינת ישראל אינה זקוקה להטפת המוסר כדי להפריד בין הטרור לאוכלוסייה האזרחית בעזה. בית הדין הבינלאומי בהאג מעל בתפקידו עוד כשנעתר לבקשתה האנטישמית של דרום אפריקה לדון בטענה לרצח עם בעזה, והוסיף חטא על פשע כאשר לא דחה את העתירה על הסף.

במקביל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב: "האג שמאג", והוסיף: "החלטת בית הדין האנטישמי בהאג מוכיחה את מה שהיה ידוע מראש: בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי. הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות ועולים שלב נוסף. האג שמאג! אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל, ועלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון המוחלט".

הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)

בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)
בית הדין הבינלאומי בהאג (צילום: רויטרס)

חבר הכנסת צבי סוכות: "בית הדין בהאג הוא הזרוע המדינית של האנטישמיות הרצחנית המתחדשת. קרקס של צביעות רוע ושנאת יהודים. לא ואטורי ולא עמיחי אליהו. הם מצטטים את הנשיא, ראש הממשלה ושר הביטחון. המשך ישיר לאנטישמיות בכל הדורות - אנטישמים על מלא".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלהוף החליט להגיב באנגלית, ולצד דגל ישראל כתב: "Never Again". חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ עו"ד דן אילוז, כתב: "ההחלטה שהתקבלה בהאג עושה צחוק מהמציאות. המצב דומה לתרחיש שבו היו יושבים שופטים תומכי הנאצים אחרי מלחמת עולם השנייה, מתבססים על ציטוטים של תומכי נאצים כמו אונר"א, ודנים על השאלה אם ארצות הברית ובריטניה ביצעו רצח עם בגלל שהם שיחררו את העולם החופשי מהנאצים. מי שבאמת ניסה לבצע רצח עם זה אך רק החמאס".

"לקרוא ולהצהיר שעל מדינת ישראל לשמור על החוק הבינלאומי זה כמו לבקש מצייר לצייר. מדינת ישראל שומרת חוק, ותמשיך לעשות זאת, ולכן אין כל משמעות אמיתית להחלטת בית המשפט חוץ מפגיעה מכוונת במעמדה המדיני של ישראל. את התביעה היה צריך לדחות על הסף. אנחנו נמשיך במשימה לחיסול המוחלט של חמאס-דאעש, פני הרוע בעולם, לטובת ישראל ולטובת העולם החופשי כולו".