ח"כ יצחק קרויזר ('עוצמה יהודית') שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס למלחמה הממושכת בעזה, שנמשכת כבר 117 ימים, ולמשא ומתן המתנהל מול החמאס על עסקה חדשה לשחרור חטופים מהשבי.

לאחר פרסום מתווה העסקה, נתניהו מבטיח: "לא נשחרר אלפי מחבלים"
בן גביר מאיים על נתניהו: "אם לא ישונו הוראות הפתיחה באש, זה מה שיקרה"

לשאלה מדוע טרם הוקם המנהל האזרחי הצבאי, השיב: "בעוצמה יהודית יש לנו תפיסה מאוד ברורה גם בנושא המדיני, הביטחוני והחברתי. תפיסת העולם שלנו אומרת שאל מול האויבים שלנו אנחנו צריכים לפעול בתפיסת עולם שונה ממה שהתרגלנו לשמוע, של לחפש גופים אחרים שישמרו על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. צה"ל הוא הגוף היחידי האמון על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "אנחנו רואים שללא התיישבות יהודית באזורים מסויימים אנחנו לא מסוגלים לנהל רק תפיסה ביטחונית, ראינו מה קרה כשיצאנו מגוש קטיף ואנחנו רואים איך תושבי המרכז נהנים בביטחון כאשר יש התיישבות ביו"ש. זו תפיסת העולם שלנו ואנחנו פועלים לקדם את המדיניות שלנו בגופים שאנחנו אחראים עליהם. אנחנו קודם כל צריכים להמשיך ולנצח במלחמה ברצועת עזה, יש לנו עוד אויב מצפון שגם אותו צריך להשמיד, יש לנו אויבים ביו"ש, ולצערנו ראינו גם בחיפה שיש לנו אויבים מבית". 

באשר לטענה כי מי שמחלק היום את הקמח ברצועה זה או אונר"א או חמאס, אז איפה מנגנון הניהול הצבאי הישראלי של רצועת עזה, אמר: "התעצמות החמאס יכלה להתבצע אך ורק בגלל שהיישובים היהודים פונו וגורשו. אתה רואה את ההפך ביו"ש כאשר יש שליטה צבאית והתיישבות יהודית וגם שם נדרשת עבודה רבה. ההתיישבות מנעה, קיבוצי העוטף מנעו את התקדמות כוחות הנוחב'ה לתוך הערים הגדולות, ולכן אנחנו רואים שהצבא הוא זה שבדיוק נכשל בהגנה והיישובים הם אלו שנעמדו כחומה ללב מדינת ישראל". 

על כך שפיגועים גדולים התרחשו בגוש קטיף, טען: "השילוב צריך להתבצע בהתיישבות, תפיסה ביטחונית מלאה והיגור העזתים מרצון החוצה, הם רוצים לצאת משם, לא טוב להם שם. אנחנו צריכים לעודד אותם להגר מרצון. קראנו לזה הגירה מרצון, צריך לתת להם סיוע וחבילות כדי לעודד אותם".

קרויזר נשאל האם חברי הכנסת פעלו למצוא מדינות שיקלטו את הפלסטינים, וענה: "אנחנו הורגלנו במשך שנים רבות מכל מיני גורמים, גם פוליטיים וגם ביטחוניים, שחייבו אותנו להגיע להסכמי שלום, ששלום עושים עם אויבים והקורבנות הם קורבנות השלום. ההבטחות האלה הופרכו גם אל מי שהיה מאוד מאמין בדרך הזו בשמחת תורה. אין לנו שום יכולת לנהל את האירוע הזה מול האויבים שלנו, אנחנו צריכים ללכת לתפיסת עולם אחרת - שליטה צבאית מלאה. כרגע עוצמה יהודית אחראית על כוחות ביטחון הפנים שמתחזקים ומחוזקים, כולנו עדים לגבורת השוטרים, לשינוי שקורא בשירות בתי הסוהר, שם אנחנו מביאים את המדיניות שלנו למעשה. אנחנו נמשיך ונביא את המדיניות שלנו לידי ביטוי ככל שהציבור ימשיך וייתן בנו אמון".

עוד נשאל כי במידה ויהיה מתווה כמו שמדברים עליו ואלפי מחבלים ישוחררו תמורת החטופים, אז האם חברי המפלגה יפרשו מהקואליציה, וכך השיב: "אני אומר את זה כך, החובה שלנו, לא רק מוסרית אלא מוסרית בשילוב עם החלטה שזו מטרת המלחמה של ממשלת ישראל, להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו סבורים שכדי לראות אותם חזרה בבית, החטופים הם אזרחי ישראל ולכן זו חובה של כל אזרח ובטח של ממשלת ישראל להביא אותם הבייתה, אנחנו יכולים לעשות זאת אך ורק באמצעות לחץ צבאי. אנחנו צריכים להמשיך ללחוץ, להרוג ולפגוע בחמאס".

לסיום, הדגיש: "השר בן גביר אמר את זה במסיבת עיתונאים, את הקו האדום שלו הוא העביר בחדרי חדרים לראש הממשלה - שהמלחמה תיפסק כשהחמאס יימחק. כך אנחנו נוהגים וזו המדיניות שלנו. אני חושב שהקו האדום מאוד ברור לגבי הפסקת הלחימה ולגבי תנאים כאלה ואחרים של עסקה כזו או אחרת טוב שעשה השר בן גביר ואמר את תפיסת עולמו לראש הממשלה, לא נכון לדעתי להגיד בתקשורת למה נסכים ולמה לא. תפיסת העולם שלי היא המשך הלחימה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM