ג'ייסון גרינבלט, שליח הבית הלבן לשעבר למזרח התיכון בתקופת ממשל טראמפ, הביע היום בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) את דעתו על דיווחו של כתב "וואלה!" ברק רביד, לפיו משרד החוץ האמריקאי בוחן הכרה במדינה פלסטינית כחלק מיוזמה ליום שאחרי.

"קיימות סוכנויות אחרות בעולם": הפתרון של נתניהו להחלפת אונר"א
המשפחות ביקשו לקדם עסקה גם במחיר פירוק הממשלה; נתניהו השיב: "אין קואליציה"

"זו תהיה טעות ענקית, בגידה בישראל ותהפוך את הדברים להרבה יותר מסובכים כדי להשיג משהו אמיתי בהמשך הדרך שיכול להועיל לכולם", כתב.

"יש להפסיק את המאמץ הזה לאלתר. היא תגרום עוד יותר להנהגה פלסטינית חסרת פשרה ברמאללה, ותחזק את חמאס ומחבלים אחרים להמשיך בהשתוללותם העקובה מדם. באמת ההגדרה של "רעיון נורא לחלוטין".

כזכור, ע"פ דיווחו של רביד, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן הורה למשרד החוץ האמריקאי להכין עבודת מטה שתבחן את האפשרות של הכרה אמריקנית ובינלאומית במדינת פלסטין ביום שאחרי המלחמה בעזה, כך אמרו שני בכירים בממשל האמריקאי.

העובדה שמשרד החוץ האמריקאי בוחן אפשרות זו מצביע על שינוי בחשיבה בתוך ממשל ביידן בסוגיה שנחשבת לרגישה ביותר הן מבחינה בינלאומית והן מבחינה פוליטית פנימית בארצות הברית. במשך עשרות שנים מדיניות ארצות הברית היתה להתנגד להכרה בפלסטין כמדינה - הן בצורה בילטרלית והם במוסדות האו"ם - ולהבהיר כי מדינה פלסטינית תושג אך ורק במו"מ ישיר בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. ישראל מתנגדת בחריפות במשך שנים לכל הכרה במדינה פלסטינית מצד מדינות בודדות ומצד מוסדות האו"ם.