סקר שיזם היועץ האסטרטגי יוסי טאטיקה, ושבוצע על ידי ד"ר מנחם לזר, בחן שלושה תסריטים לעסקת חטופים אפשרית עם חמאס. כשמציגים לישראלים תסריטים אפשריים לעסקת חטופים עם חמאס, רובם מסכימים למתווה כזה או אחר. מה שמלמד על כך שהרצון הבסיסי קיים, אבל המחירים קשים לבליעה.

בזמן שעשו לישראל "כיפה אדומה" - חמאס לא לוחץ עוד על סיום המלחמה
"לא בכל מחיר": נתניהו חשף את הקווים האדומים של ישראל בעסקת החטופים

התסריט המועדף (על ידי 34% מכלל המשיבים) הוא השבת חלק מהחטופים תמורת הפסקת הלחימה לזמן מוגבל. לא נמצא הבדל בין שני המחנות הפוליטיים לגבי תסריט זה. ההעדפה הבאה (28% מכלל המשיבים ו־38% ממי שהצביעו בבחירות 2022 למפלגות האופוזיציה) הייתה לתסריט של השבת כל החטופים תמורת הפסקת המלחמה ויציאת צה"ל מרצועת עזה. לא נמצאה כמעט תמיכה לתסריט שבנוסף לכך גם יקנה חסינות לראשי חמאס. רק 4% תמכו בכך, ללא הבדל של השתייכות פוליטית.

עורך הסקר יוסי טאטיקה: "הציבור הישראלי נקרע בין הרצון לראות את החטופים בבית לבין ההבנה שהמחירים שיש לשלם קשים מאוד. אם הנקודה הארכימדית של העסקה היא תנאי בל יעבור של חמאס לחסינות לבכיריו, הרי שלממשלה יהיה קשה לקדם עסקה כזו. להערכתי, הדרך היחידה שבה חלק מהציבור הישראלי יהיה מוכן לחיות עם תנאי כזה בשלום, היא לעטוף אותו במהלך גדול יותר, כמו הסדר בינלאומי הכולל נסיגת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני והסכם שלום שיכלול את סעודיה".

עוד הוסיף: "הסקר לא מותיר מקום לספק - העובדה שאין כמעט איש בציבור הישראלי שמוכן להעניק חסינות לראשי חמאס, גם במחיר של עסקה להשבת חטופים, מצביע על כך שתחושת הזעם ועוצמת הזעזוע מאירועי 7 באוקטובר עדיין חזקים וחרוטים היטב במוחם של הישראלים".