ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) התראיינה היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וטל שלו ב-103FM והתייחסה להצהרתו של יו"ר מפלגתה, יאיר לפיד. כמו כן, סיפרה על הצעה שקיבלה לטענתה משר המשפטים יריב לוין בשביל להיכנס לממשלה.

יאיר לפיד בראיון ל"מעריב": "נתניהו לא כשיר, הוא היה צריך ללכת מזמן"
לא בכל מחיר: התנאי לשחרור החטופים שהישראלים לא מוכנים לקבל | סקר

"הכניסה לממשלה זה לא למטרה של תיקים, זה לא למטרה של סידורי עבודה. יש לנו מטרה אחת בלבד - לעשות הכל כדי שהחטופים יחזרו הביתה", אמרה ח"כ בן ארי בפתח דבריה, "אם זה אומר שצריך בשביל זה להיכנס לממשלה, אז זה מה שיקרה. כל זה אך ורק למטרה אחת. אם הייתי רוצה להיות בממשלה הזו יכולתי להיות בה מהיום שהוקמה ולאחר מכן בשבעה באוקטובר, היו לי הרבה הצעות שמגיעות כל הזמן. אבל אין לי שום מטרה להיכנס לממשלה, היו לי הרבה הצעות כל הזמן. אין לי מטרה להיכנס לממשלה של נתניהו, יש לי מטרה להחזיר את החטופים".

יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90,מרק ישראל סלם)

"יש כאן שני דברים, שהעסקה הזו תהיה הרבה יותר מורכבת מהקודמות, מה שכנראה ידרוש, אני מניחה, אולי מחיר יותר כבד", הוסיפה, "מה שעלול אפילו להביא נציגים אצלו, אפילו בתוך הליכוד. דרך שנייה היא שנצטרך רוב בכנסת. אני לא יודעת, אבל טוב עשה יאיר לפיד וכל המפלגה שלנו מאחוריו, שאמר 'מה שלא נצטרך בשביל לעשות את העסקה הזו, יש לך את יש עתיד'. אני חושבת שזה דבר מאוד מאוד חשוב בעיניי, מאוד חשוב. עם כל הכבוד לי, ליש עתיד, לחברי הכנסת מהליכוד, הם לא מעניינים. מי שמעניין זה החטופים". 

"מתחממת על הקווים עסקה לטובת שחרור החטופים - זה מה שאני רואה לנגד עיניי, לא את הבחירות, לא את השרידות של נתניהו. מה שחשוב זה שאנחנו מדברים פה ויש נשים שנאנסות שם, יש זקנים שלא מקבלים את הכדורים שלהם וחלילה אם לא מתים שם יכולים למות. זה מה שחשוב. כל דבר שצריך כדי להחזיר אותם הביתה. אני אתן רשת ביטחון לטובת החזרת החטופים, לא לטובת השרידות של נתניהו", אמרה.

לאחר מכן ציינה: "עם כל הכבוד לקואליציה שלו יש דברים הרבה יותר חשובים במדינה היום, עם כל הכבוד לשרידות הפוליטית שלו. כל אדם בר דעת היה אומר שאחרי שבעה באוקטובר כל הדרג המדיני היה צריך להתחלף, על הכישלון והמחדל. אבל לפני הבחירות, הכיסא והשרידות הפוליטית של נתניהו או מי משותפיו, יש חטופים שלנו בעזה שמופקרים כבר פעם שנייה. לא מעניינת אותי השרידות שלו". 

"אני לא יודעת אם נתניהו מעכב עסקה עכשיו, אבל הרבה מאוד מההחלטות שלו בוודאי נובעות מהשיקולים הפוליטיים שלו", הוסיפה בן ארי, "זה שכל מוצאי שבת הוא מתייצב במסיבת עיתונאים ולא אומר כלום, זה לא שיקולים פוליטיים? כל ההתנהלות ביו"ש? בוודאי שהכול שיקולים פוליטיים. אבל כרגע אני מצפה מנתניהו ומשרי הממשלה, הם כולם אחראים". 

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' (צילום: פלאש 90)

לאחר מכן חשפה חברת הכנסת מיש עתיד את הצעת הליכוד: "מכיוון שעבר הרבה זמן, ומכיוון שבאמת לא דיברתי על זה עם אף אחד ועכשיו השם שלי כבר יצא, הייתי בפגישה וכיבדתי את יריב לוין. ההצעה שהוא הביא לנו 'ניתן לכם את התיקים של בן גביר וסמוטריץ', רק תיכנסו לממשלה, אבל הם נשארים'".

"אפילו לא הלכתי ללפיד לאחר ההצעה הזו", טענה ח"כ בן ארי, "אמרתי שאין סיכוי שלפיד יישב בממשלה עם בן גביר וסמוטריץ'. העובדה שהם נמצאים בתוך הממשלה זה הדבר הראשון שצריך לצאת כדי שתהיה פה איזושהי אחדות או ריפוי של החברה הישראלית. ההצעות מגיעות כל הזמן, כולל ההצעה הזו שהגיעה, וכל עוד הם בממשלה אין מה לדבר".

מלשכת שר המשפטים יריב לוין נמסר: "הטענות בדבר הצעות שונות שנמסרו מטעמו של השר לוין חסרות בסיס ואינן נכונות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM