בשבוע שעבר הודיעה ארצות הברית כי היא מטילה סנקציות על ארבעה ישראלים, שלטענתה היו מעורבים באירועי אלימות כלפי פלסטינים. בהמשך לכך, הודיע היום (ראשון) בנק לאומי לאחד מהם, כי ינון לוי, כי שני חשבונותיו מעוקלים. 

לפיד וגנץ נעמדים לצד בן גביר? חיים רמון בביקורת מפתיעה
אביב כוכבי: "מדינת ישראל מתכווצת, אנחנו מאבדים חבלי ארץ שלמים"

בתגובה, תקף שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אדאג שבנקים לא יפגעו באזרחי ישראל בגלל צו מופרך שאין לו הצדקה. אנחנו לא רפובליקת בננות של ארה"ב". 

בצלאל סמוטריץ' על יוקר המחייה: "קיבלנו ירושה איומה, אין לי פתרונות קסם". ערוץ הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

מי שעוד הביע תמיכה בלוי, הוא חבר מפלגתו של סמוטריץ', חבר הכנסת צבי סוכות שאף ערך אצלו ביקור. "הגעתי לכאן כדי לחזק את ינון לוי,  מה שקרה לו הוא אחד הדברים הכי הזויים שיכולים להיות, כמה שמאלנים התלבשו עליו ופשוט פרסמו עליו עלילות שכל קשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט", מסר. 

כמו כן, בנק הפועלים צפוי לחסום את חשבונותיהם של שלום זיכרמן ועינן טנג'יל, שניים נוספים מבין הארבעה. "בנק הפועלים מכבד את הסנקציות הבינ"ל ויקיים כל צו משפטי. מטעמי סודיות בנקאית, לא נוכל להתייחס למקרים ספציפיים", נמסר בתגובה מבנק הפועלים. 

כזכור, בהודעה של מחלקת המדינה האמריקאית בנוגע ללוי, נכתב: "הוביל קבוצת מתנחלים שעסקו בפעולות שיצרו אווירה של פחד בשטחים. הוא הוביל בקביעות קבוצות של מתנחלים ממאחז חוות מיתרים שתקפו אזרחים פלסטינים ובדואים, איימו עליהם באלימות נוספת אם לא יעזבו את בתיהם, שרפו את שדותיהם והרסו את רכושם".