דובר ממשלת ישראל במערך ההסברה של משרד החוץ, אילון לוי, התייחס היום (ראשון) בציוץ שפרסם בטוויטר לחשיפה של צה"ל כי מתחת למטה אונר"א נחפרו מנהרות טרור של חמאס

אונר"א טענה כי לא ידעה על המנהרה - והובכה פעם נוספת על ידי ישראל
חמאס הסתיר את "ליבת הסוד של הארגון" מתחת למטה אונר"א בעזה

"מנהרות של חמאס תחת המטה הראשי של אונר"א בעזה לוקחת חשמל ממתחם אונר"א מן הסתם", כתב לוי, "האם ברצינות מעולם לא בדקת את חשבון החשמל שלך?".

התגובה של לוי הגיעה לאחר שהנציב הכללי של סוכנות אונר"א, פיליפ לזאריני, טען כאמור בתגובה לחשיפת תשתיות חמאס במטה המרכזי של הסוכנות בעזה כי הם "לא ידעו מה נמצא מתחת בעזה". לדבריו, "אונר"א מודעת לדיווחים דרך התקשורת על מנהרה מתחת למטה אונר"א בעזה. צוות אונר"א עזב את המפקדה שלה בעיר עזה ב-12 באוקטובר בעקבות פקודות הפינוי הישראליות וככל שההפצצות באזור התגברו. לא השתמשנו במתחם הזה מאז שעזבנו אותו וגם לא ידוע לנו על פעילות כלשהי שאולי התרחשה בו".

מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פרסם בטוויטר ביקורת חריפה כנגד הנציב וטען: "זה לא שלא ידעת, זה שלא רצית לדעת. חשפנו מנהרות טרור מתחת לבתי ספר של אונר"א וסיפקנו ראיות לכך שהחמאס מנצל את אונר"א. הפצרנו בכם לבצע חיפוש מקיף בכל מתקני אונר"א בעזה. אבל לא רק שסירבת, בחרת לתקוע את הראש בחול. קח אחריות ותתפטר היום! כל יום אנו מוצאים הוכחות נוספות לכך שבעזה האו"ם=חמאס ולהיפך. אי אפשר לסמוך על כל מה שהאו"ם אומר או טוען לגבי עזה".