ח"כ והרב גלעד קריב ממפלגת העבודה, שוחח עם אריה אלדד ובן כספית ב־103fm ושיתף כי השתתף אתמול (מוצאי שבת) בהפגנות בתל אביב לטובת החזרת החטופים ונגד הממשלה, במחאה שנעצרו בה שבעה מפגינים. לדבריו: "המשטרה צריכה להיות סבלנית כלפי אירועים שיש בהם קצת מעבר של הקו האדום".

"רוצה את החטופים מתים": למתקפה הזאת נתניהו לא ציפה
לראשונה: משפחות שורדי הנובה יקבלו כלים מקצועיים להתמודדות עם הטראומה

בפתח השיחה, התייחס לדיווחים אתמול באשר לכך שנדחף על ידי שוטר, ותיאר את השלשלות האירועים: "הגעתי אתמול לקפלן, זה הגיע לאיזשהו שיא. לצערי חווינו את האלימות הזו על גופנו. הייתה דחיפה מאוד אלימה של שוטר שידע שאני חבר הכנסת, כי אמרתי לו. לאחר מכן היה ניסיון שלו לחסום את דרכי בניגוד לחסינות. אבל הכי חמור, שבאמצע הלילה, במקום להוציא תגובה שהיא בודקת את הטענות - המשטרה מוציאה הודעה שאני הפעלתי אלימות על השוטר. אני לא יודע מה יותר גרוע, שוטר אלים או משטרה שמשקרת לציבור".

מחאת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הוא אמר כי המשטרה צריכה להיות סובלנית גם אם המפגינים חוצים גבולות: "אני חושב שהמשטרה צריכה לאפשר לאזרחים למחות, והמשטרה גם צריכה להיות סובלנית כלפי אירועים שיש בהם לפעמים גם מעבר קצת של הקו האדום".

באשר לחסימות של משפחות החטופים על משאיות עם סיוע הומאני לרצועה, אמר: "בנוגע לסיטואציה בכרם שלום, ואני בעד לאפשר - יש הבדל בין מחאה, גם אם היא מאוד מאוד עוצמתית, לבין ניסיון מתמשך לשבש פעולה שהממשלה החליטה עליה".

חסימת מעבר כרם שלום. קרדיט: צו 9 (צילום :צו 9)

לדבריו, "רפורמה משפטית דורשת חקיקה, בניגוד למצב מלחמה שאותו מנהלת הממשלה. הרפורמה המשפטית טוב שהיא נחסמה, אוי ואבוי למדינת ישראל אם אותה מהפכה משפטית הייתה עוברת". הוא המשיך והבהיר כי "אז זה חד משמעית הייתה זכות המחאה, יש רגע שבו ממשלה צריכה לבצע את המדיניות שלה בזמן מלחמה - וגם אז אי אפשר לקבל אלימות של שוטרים. אחת הטענות הגדולות שלנו כלפי המשטרה שהיא פועלת בחוסר סמכות. אתמול החרימו ציוד ממפגינים, לפני כמה ימים מנעו מאזרחית להקריא את שמות החטופים".

"ובואו לא נתעלם מהפיל שבחדר", התרעם ח"כ קריב באשר לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "מינו עבריין כהניסט וגזען לשר המשטרה, האיש הזה עסוק בהשתלטות עוינת על משטרת ישראל, הוא מצליח כרגע. המהפכה המשטרתית מצליחה לבן גביר וכל אחד מאיתנו צריך להיות מודאג לזה, בין אם אנחנו אנשי ימין ובין אם אנשי שמאל".