יושב ראש הכנסת, אמיר אוחנה, פנה היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בבקשה שתאפשר לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת גלעד קריב. החשד, לטענתו של אוחנה: קריב הדליף לכאורה לעיתונאי חומר מדיון מסווג בוועדת חוץ וביטחון – חודשים לפני שבעה באוקטובר.

עם תיק וכפכפים ולצד ילדים: תיעוד בריחת סינוואר במנהרה נחשף | צפו
תיעוד חדש ודרמטי: כך חילצו לוחמי הימ"מ את החטופים ברפיח

מדובר בדיון שהתקיים ב-13 ביוני 2023, שבו נתן ראש הממשלה בנימין נתניהו סקירה ביטחונית לחברי הוועדה. הדיון הוגדר מסווג וחברי הכנסת נדרשו להיכנס אליו בלי טלפונים. ציטוטים מתוך דבריו של ראש הממשלה הופיעו בחודש דצמבר בכתבה שפורסמה בעיתון.

אוחנה פנה לקצין הכנסת כדי שיבדוק את מקור ההדלפה. קצין הכנסת מינה קצין בודק ממשמר הכנסת, שגבה עדויות מעובדי הוועדה ואסף תיעוד ממצלמות האבטחה.

על פי הדוח שהגיש, מי שהדליף לכאורה הוא חבר הכנסת קריב – בין היתר על רקע העובדה שהוא חבר הכנסת היחיד שביקש לקבל לידיו את פרוטוקול הדיון. הפרוטוקול נמסר לקריב כשהוא "נקי", אולם כשהוחזר לוועדה היו בדוח מרקורים וסימונים שתואמים את הציטוטים שהופיעו בפרסום.

תיעוד יחיא סינוואר במנהרות החמאס (צילום :דובר צה"ל)

תגובת חבר הכנסת קריב: ״כל בדיקה בהקשר לדליפת מידע מקבינט המלחמה, קבינט מורחב, דיוני הממשלה וועדות הכנסת היא מבורכת וראויה. ככל שמדובר בבדיקה פוליטית, באכיפה בררנית או בבדיקה שמטרתה להטיל אימה על חברי כנסת, הרי שזו תיתקל בחומת הפלדה של הדמוקרטיה".

"בכוונתי לפנות ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בבדיקה מיידית של ההדלפות מקבינט המלחמה אודות תכניות תקיפה בלבנון ובעזה אשר סיכנו את לוחמי צהל, במקביל לבדיקה הנוגעת לועדת חוץ ובטחון", המשיך. "במידת הצורך תוגש עתירה לבגצ להורות לשירות הבטחון הכללי לחקור את ההדלפות המסכנות את חיי החיילים".