הוועדה בראשות חבר הכנסת אלון שוסטר, איש הדרום, התכנסה ביום שלישי האחרון, כשחבר הכנסת עדכן בהודעה משמחת שקיבל מתושב בקיבוץ אורים, על תחילתו של אסיף תפוחי האדמה.  הוא מיקד את הדיון בסימון אבני דרך ברורות לשיקום הכלכלה החקלאית ופיתוחה, מתוך דאגה לכך שלא מתגבשת תכנית ממשלתית ארוכת טווח לשיקום וליציאה מהמשבר. עושה הרושם מהשיח שעלה, שכל הגורמים אופטימיים, רתומים וממוקדי מטרה ועם זאת, עולים חששות מכך שקיצוצי תקציב יפגעו בפעילות ובתכניות משרד החקלאות לטובת החקלאים. 

ראש המכון הוולקני למשל, ד"ר שמואל אסולין, הביע דאגה שהמוסד שהוא עומד בראשו לא יזכה למימון מלא, וכתוצאה מכך יפגע אחד ממנועי הצמיחה העיקריים לשיקום החקלאות. אודי צוק בר, סמנכ"ל בכיר למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ציין, כי האתגרים שהתעוררו מאז ה-7 באוקטובר הינם מחסור קיצוני בכוח אדם, אזורים חקלאיים שספגו נזק מהמלחמה ואי קטיף בצפון, כל אלה וסיבות נוספות, עלולים להוביל בהמשך לחסר בפירות וירקות.

רמי יצקן, מנהל קרן הפיצויים של רשות המיסים הדגיש שבחוק מס רכוש, במסגרת הפיצויים הכוללים, ניתנה עדיפות לענף החקלאות והסביר: "האפשרות היא להגיש מסלול אדום ועד אז, אפשר לקבל מקדמות בעיקר ליישובים שפונו". גלעד פרננדס, סמנכ"ל בכיר ברשות המים הוסיף, שעיקר הסיוע של הרשות הוא בדחיית תשלומים למקורות ולספקי המים המקומיים. לדבריו, הרשות מקווה "שלאחר שננצח במלחמה, נוכל לחזור לשגרה וכל צרכן יוכל להסדיר את החוב לספק שלו". עודד זבולון, מנכ"ל משקי ישראל אמר, "יש לנו מים וישראל צומחת ויהיו עוד הרבה מים ואין בעיה לייצר פתרונות לביטחון מזון, חינוך וטיפול בכוח אדם, השקעות בטכנולוגיה, לחבר את ההייטק". הוא רואה בחקלאות בעוטף עוגן משיכה להתיישבות בנגב. לתפיסתו, אין להפריז בחשיבות האחיזה בקרקע, שאותה לא נדרש כלל להסביר היום. 

זבולון שם את הדגש על השקעות הון, שלדבריו חסרו בשנים האחרונות. הח"כית מטי הרכבי צרפתי, שפרט לשוסטר הייתה היחידה מבין חברי הוועדה שטרחה להגיע לדיון, הזכירה בהקשר הזה שחוק עידוד השקעות הון עבר כבר קריאה טרומית. אסף יצחקי, ראש צוות חקלאות במנהלת התקומה לשיקום העוטף, אישר שהתכנית כוללת השקעות הון והצהיר שהדגש הוא על הפרחת החבל. "כל נושא החדשנות החקלאי זה הקטר שיצעיד את החבל, לא רק בהיבט חקלאי, אלא גם כמנוע כלכלי". 

יצחקי הגיע לדיון מטקס הנחת אבן פינה למכון חליבה חדש בכיסופים. הרפת של הקיבוץ יחד עם מכון החליבה, נהרסו לחלוטין בהשתוללות של חמאס בעוטף ב-7 באוקטובר, שבמהלכה נרצחו 11 מתושבי הקיבוץ, כולל מנהל הרפת ראובן הייניק ז"ל. בנוסף נרצחו בקיבוץ שישה פועלים מתאילנד ואחד מהם נחטף לעזה. יצחקי ציין שהקיבוץ נחוש לחזור ולהפעיל את הרפת, ותושביו מקווים שהיא תחזור לפעילות מלאה תוך 10 חודשים.

אורי דורמן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל זעק מדם ליבו: "חקלאי בלי וודאות ואמון לא יכול לעשות חקלאות", הוא קרא לתכנית לאומית לחקלאות וביקש שהחקלאים ייקחו חלק בתכנון.

בסיום הדברים ולסיכום הדיון, יו"ר הועדה שוסטר ביקש מהחקלאים, ממשרד החקלאות ומהאוצר לסיים את הסדרי הפיצויים, ולהטמיע במדיניות את הדגשים לפריפריה. במקביל לדיון שהתקיים, נמסר לנו, כי הוא דרש  מיו"ר וועדת הכלכלה בכנסת, הח"כ דוד ביטן, לתבוע ממשרד האוצר והחקלאות להגיש מתווה מגובש, לאור ההבנה מדברי נציג אגף התקציבים באוצר, מר אוריאל פיין שניתן מענה לטווח הקצר, אך טרם התגבש פתרון לטווח רחוק.