לאחר גל התקיפות הנרחב של צה"ל בדרום לבנון, בכיר חיזבאללה חוסיין פדלאללה אמר כי ישראל "תשלם את המחיר עבור הפשעים הללו". סגן ראש המועצה השיעית האסלאמית העליונה בלבנון, עלי א־חטיב, גינה גם הוא את התקיפה ואמר: "הטבח הציוני שפגע במשפחה בא־נבטיה גבה את חייהם של אזרחים חפים מפשע, ילדים ונשים".

הוא פנה לממשלת לבנון וקרא להגיש תלונה דחופה לאו"ם ולמועצת הביטחון כדי "לגנות את ישראל ולהעניש אותה על פשעיה ועל המשך תוקפנותה נגד לבנון". ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הודיע: "ביקשתי משר החוץ להגיש תלונה חדשה דחופה נגד ישראל למועצת הביטחון".ערוצי התקשורת המקומיים החלו לכנות את האירוע "טבח א־נבטיה".

אתמול איים חיזבאללה  כי "ישראל תשלם את המחיר". עוד אמר חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה נביל קאוק: "הבסת ישראל בשטח היא הדרך היחידה לאלץ אותה להפסיק את המלחמה בעזה. היא מבינה שהרקטות והכטב"מים שלנו מסוגלים לפגוע בכל היישובים, נמלי התעופה והמתקנים האסטרטגיים . נגיב במהירות ובעוצמה לכל הסלמה בהסלמה, לעקירה בעקירה ולהרס בהרס".

בהמשך היום מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדות שיגור, מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב ואדי סלוקי. מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור במרחב לבונה. מחבלים ירו לכיוון שתולה שבגליל המערבי שלושה טילי נ"ט, ולעבר הר דב - ללא נפגעים. בצהריים הופעלו התרעות ביישובים בגליל העליון ובמועצה אזורית מבואות החרמון בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין.

בהמשך שר הביטחון יואב גלנט כינס את ועדת המל"ח (מוכנות לשעת חירום) העליונה, שקיימה תרגיל לבדיקת מוכנות העורף בתרחיש של מלחמה בצפון, הכולל אפשרות לקשיים באספקת החשמל והאנרגיה, שינוע מזון ופינוי חולים מבתיהם לבתי החולים. עוד הורה גלנט להיערך להגנה על נכסים אסטרטגיים. צה"ל אישר לגבי חיסול מפקד בכיר - ״חיסלנו מפקד מרכזי בכוח רדואן, שהיה בין מכוויני הפיגוע בצומת מגידו. יחד עמו נהרגו סגנו ומחבל נוסף בשטח לבנון״, נמסר.

על פי סקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All.co.il, רוב המשיבים (71%) תומך ביציאה מיידית לפעולה נרחבת בגבול הצפון, שתרחיק את חיזבאללה מהגדר.