לאחר שמקום מגוריו במיאמי נחשף בתמונות בלעדיות בדיילי מייל הבריטי, בנו הבכור של ראש הממשלה בנימין נתניהו - יאיר, שוחח עם עורך מדור הדעות של האתר "ניוזוויק" ג'וש האמר.

"בטלן גולה, עלבון לאינטליגנציה": בן כספית רותח על יאיר נתניהו
איך הגיב יאיר נתניהו על הכתבה הקשה בדיילי מייל?

בפתח דבריו, התייחס ליחסים בין ישראל לארצות הברית ולמלחמה בעזה ואמר כי "מקור כל הכאוס במזרח התיכון הוא איראן. המלחמה הזו היא לא רק מלחמת ישראל-עזה. זה ישראל נגד איראן עם עזה. חיזבאללה בלבנון הם פרוקסי נוסף והחות'ים בתימן, המשבשים את כל הסחר הימי הבינלאומי, הם עוד פרוקסי. הממשל הקודם (טראמפ) היה קשוח מאוד עם איראן והבין שהיא המקור לכל הבעיות במזרח התיכון והטרור — ולא רק נגד ישראל וארצות הברית. הם קוראים לישראל 'השטן הקטן' ולאמריקה 'השטן הגדול'. אבל גם רוב מדינות ערב במזרח התיכון רואות בהן איום אדיר".

"ממשל טראמפ היה מאוד קשוח כלפיהם והטיל עליהם סנקציות. זה היה קרוב מאוד לשתק את הכלכלה שלהם ולמוטט את הכלכלה שלהם, מה שגרם להם לשנות מסלול. הם פחדו. הם פחדו מארצות הברית, ושתקו. כשהם שתקו והכלימו, ישראל פרחה במזרח התיכון. ישראל, יחד עם אבי והנשיא טראמפ, כוננה ארבעה הסכמי שלום היסטוריים בין ישראל לארבע מדינות ערביות-מוסלמיות: איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודאן. היינו קרובים מאוד להסכם שלום גם עם סעודיה, שהיא המדינה הערבית-מוסלמית החשובה בעולם. בשנים האחרונות הייתה גישה שונה של אמריקה כלפי איראן, ואני חושב שזה המקור לכל הבעיות במזרח התיכון", הוסיף.

עוד הוסיף כי "זה די אירוני שהמחנה הפרוגרסיבי מצדד כעת בפלסטינים, כי בשטחים הפלסטיניים יש עונש מוות על הומוסקסואליות, והם מוציאים להורג על כך לעתים קרובות למדי. להט"בים מהרשות הפלסטינית בורחים לישראל ומקבלים מעמד של פליט כי הם יודעים שהם יהיו בטוחים שם. נשים בשטחים הפלסטיניים מתמודדות עם אי שוויון חמור. כל המיעוטים נרדפו  - נוצרים טוהרו אתנית ברחבי המזרח התיכון, ובכל הרשות הפלסטינית. בכל מקום, כלומר חוץ מישראל במזרח התיכון. זה די אירוני שהפרוגרסיביים מצדדים באנשים האלה ששונאים אותם".

"הם שונאים נוצרים, אנשים לבנים בכלל, וכל מה שאמריקה מייצגת. הם שונאים את הכל. אוסאמה בן לאדן הוא גיבור גדול ברשות הפלסטינית - כנראה שעכשיו גם בארצות הברית. מצד שני, ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון — המדינה הליברלית היחידה שבה יש לנו אפילו עכשיו יו"ר הומוסקסואל בבית הנבחרים. יש לנו את מצעד הגאווה הגדול במזרח התיכון. הייתה לנו אישה ראש ממשלה לפני עשרות שנים. יש לנו שוויון אנושי למוסלמים, לנוצרים ולכולם. זה מגיע עד לשורותינו בממשלה, בפרלמנט ובבית המשפט העליון שלנו, בכל מקום", הוסיף. 

לדבריו, "לגבי הקולות החדשים בצד השמרני, ארצות הברית היא המעצמה הגדולה בעולם. ומעצמת העל הגדולה יכולה ללכת וללעוס מסטיק בו זמנית. ראינו עם ממשל טראמפ שהגבול הדרומי נסגר, כמעט לא הייתה הגירה בלתי חוקית. ובמקביל, ממשל טראמפ היה מעורב מאוד בענייני חוץ, כולל בלימת איראן והבאת הסכמי השלום, יחד עם אבי, למזרח התיכון. לאיראן כבר יש את ישראל בטווח של כל הטילים שלה, אבל הם בונים טילים בליסטיים בין-יבשתיים שיכולים להגיע גם לחוף המזרחי של ארצות הברית. זו עובדה, הם לא מסתירים את זה. הם ממש מתפארים בזה".

"הטילים האלה יוכלו לשאת נשק גרעיני. תחשוב על דאעש . כולם הבינו שדאעש מהווה בעיה עבור אמריקה, למרות שהוא נמצא במזרח התיכון. לאיראן יש את אותה אידיאולוגיה של דאעש, אבל עם טונות של נפט ועל סף להחזיק נשק גרעיני. אז אם דאעש, קבוצת הטרוריסטים הקטנה יחסית הזו, מהווה איום על אמריקה אז מדינה כמו איראן זו בהחלט בעיה עבור אמריקה, לא רק עבור ישראל".