ארצות הברית מתכננת להעביר משלוח נשק ענק לישראל הכולל בין היתר פצצות ומרעומים. אולם, כעת מתברר מהו "התשלום הישראלי" למשלוח. 

אישור בערבון מוגבל: הסנאט הצביע בעד קידום הצעת הסיוע לישראל‎
"ישראל דוחה תכתיבים בינלאומיים": נתניהו במסר לארה"ב

גורמים ביהודה ושומרון טוענים כי ישנה הקפאת בנייה ולכן לא אושרה אף תוכנית בנייה בחצי שנה האחרונה ב-E1 ( בין ירושלים למעלה אדומים) שקודמה בממשלה הקודמת ובשאר התוכניות. לדברי הגורמים, נתניהו ובכירי הממשלה נוספים האמינו שבעקבות העיסוק במלחמה יצליחו להעביר את התוכניות בקלות יותר, מתחת לרדאר, אך האמריקאים לא אישרו זאת והתנו את האספקה בתחמושת בין היתר בהקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

כאמור, המשלוח המתוכנן ששוויו מוערך בעשרות מיליוני דולרים, כולל כ-1,000 פצצות MK-82, תחמושת KMU-572 Joint Attack Direct שמוסיפה הנחיה מדויקת לפצצות ופתילי פצצות FMU-139. גורמים רשמיים ציינו כי ההעברה עדיין נמצאת בבחינה פנימית, ופרטים עשויים להשתנות לפני האישור הסופי של ועדות הקונגרס.

יהודה ושומרון (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)
יהודה ושומרון (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

גורמים ביטחוניים ציינו כי המשלוח ימומן באמצעות סיוע צבאי אמריקאי לישראל, וכי נשק מונחה מדויק יאפשר לישראל לכוון טוב יותר למנהיגי חמאס ולתקוף באזורים בהם כוחות האויב מבוצרים תת-קרקעית. עם זאת, רבים הביעו דאגה מההשלכות ההומניטריות של המשלוח, וקראו לישראל להציג תוכנית להגנה על אזרחים לפני ביצוע המתקפה המתוכננת ברפיח. ההחלטה מדגישה את המתיחות בין תמיכתה של ארה"ב בישראל לבין רצונה לסיים את המלחמה בעזה.