בית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג דן היום (שני) בדיון בן שישה ימים על "חוקיות הכיבוש בן 57 השנים של ישראל" בשטחי הגדה המערבית. 

שידור חי:

הנציגים הפלסטינים פתחו את הדיון, וטענו כי ישראל "הפרה את האיסור על כיבוש שטחים בכך שסיפחה שטחי אדמה גדולים, הפרה את זכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית והפעילה מערך אפליה על רקע גזעי ומנהיגה משטר אפרטהייד". שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי תקף: "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, ואוכפת מדיניות אפרטהייד נגד פלסטינים במשך שנים. לאפשר לזה להמשיך לקרות - זה בלתי מתקבל על הדעת", וטען מדובר ב"חובה מוסרית וחוקית" להביא את הנושא "לסיום מידי".

עוד אמר: "ישראל מסרבת לעמוד בחוקי בית הדין הבינלאומי באשר למעשי הרצח בעזה, ויוצאת מזה ללא עונש". עוד אמר כי הוא מפציר בבית המשפט העולמי לא לשכוח את העם הפלסטיני". הדיון נערך בעקבות הצבעה של העצרת הכללית של האו"ם מדצמבר 2022.

הארגון הבינלאומי של עורכי דין ומשפטנים יהודים (IJL), לקראת הדיון מחר בבית הדין הבינ"ל בהאג: למדינת ישראל ולעם היהודי יש תביעות חזקות, בהתאם למשפט הבינלאומי, ביחס לשטחי יהודה ושומרון וירושלים.

עמדת הארגון הובאה במסגרת מזכר משפטי שהוגש לבית הדין הבינלאומי לצדק, לקראת הדיון הקרוב בעמדת האו"ם. שופטי ביה"ד יתכנסו לדון בבקשת האו"ם לקבל חוות דעת מייעצת בנוגע להתנהלות מדינת ישראל בשטחי הקו הירוק.