השר בני גנץ נשא היום (ראשון) דברים במהלך ועידת הנשיאים בירושלים, והתייחס למגעים לעסקת חטופים אפשרית. "העולם חייב לדעת, ומנהיגי חמאס חייבים לדעת - אם ברמדאן החטופים שלנו לא יהיו בבית - הלחימה תימשך ותתרחב גם לרפיח", אמר בנושא. 

נתניהו מידר את גנץ מהשיחות בקהיר, עכשיו נחשפה הסיבה | דיווח
"ביבי הביס את רונן צור": ברשת לא נשארו אדישים להתפטרות הדרמטית

עוד הרחיב בנושא: "אנו נעשה זאת בצורה מתואמת, ונאפשר את פינוי האזרחים תוך שיח עם שותפינו האמריקאים והמצרים כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. אבל לאלו שאומרים שהמחיר גבוה מדי - אני אומר בצורה ברורה: לחמאס יש ברירה. הם יכולים להיכנע, לשחרר את החטופים, וכך תושבי עזה יוכלו לציין את חג הרמדאן. נמשיך להילחם, בכל תרחיש, עד שנשיג את המטרות שלנו". 

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

על רקע המחלוקות הרבות בינו לראש הממשלה בנימין נתניהו, גנץ הציג עמדה זהה בין השניים, בסוגית ההכרזה החד צדדית על מדינה פלסטינית: "פעולות חד צדדיות כמו הכרה במדינה פלסטינית הן לא הדרך ליציבות אזורית ולהסדרים מדיניים. עלינו לפעול בתהליכים ארוכי טווח שיבססו ארכיטקטורה אזורית מול הציר האיראני ולקדם הסדרים מדיניים שישפרו את חיי כל התושבים באזור ויקדמו את השלום".

כמו כן, הביע אופטימיות בנוגע לנורמליזציה אפשרית עם סעודיה: "תהליך הנורמליזציה עם סעודיה הוא מאמץ חשוב שאנו חייבים להמשיך - ואני אישית פועל בכדי לקדם אותו. אני מאמין שהצעד הזה יכול להיות חלק מהפתרון, ובתנאי שהעליונות הצבאית של ישראל באזור תישמר. אני מבקש להדגיש בפני חברינו ברחבי העולם - לאחר טבח ה-7 באוקטובר".