מלחמת חרבות ברזל: ראש עיריית שדרות אלון דוידי שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתכניתה 'איפה הכסף' ב-103fm ועדכן על ההתפתחויות האחרונות במתווה עבור יישובי העוטף.

בלב הרצועה, ימים אחרי שנחטפו: הערב יתפרסם תיעוד של בני משפחת ביבס
באורך מאות ק"מ, מגיעה עד שטח ישראל: רשת המנהרות של חיזבאללה נחשפת

בפתח השיחה סיפר: "אין מתווה חדש, אנחנו ראשי הרשויות דרשנו מאז הפגישה שלי עם ראש הממשלה והקבינט המצומצם, שיתאפשר לתושבים להישאר במלונות, וכל הנושא של מנגנון הפיצויים או המענקים ימשיך עד סוף שנת הלימודים. על מנת לאפשר גם לתושבים שלא רוצים לחזור להישאר, וגם לתושבים שרוצים לחזור שיחזרו. אנחנו ממשיכים לדרוש מראש הממשלה שיכנס ישיבה או מסיבת עיתונאים עם תושבי האזור וידבר איתם באופן ברור מה המצב הביטחוני ומה זה אומר מבחינתם".

"כל המאבק הראשוני שלנו היה לתת את האפשרות לאנשים להישאר עד השבעה ביולי", המשיך. "מצד שני, גם מה שקורה במלונות זה לא הדבר הכי טוב למשפחות, לעסקים. אני מוצא את עצמי נאבק בכל דבר, וגם ההחלטה עכשיו היא למעשה בעייתית. יש לנו את אותם התושבים שבוחרים להישאר".

"אני גם קורא לשר החינוך לקחת החלטה ולאפשר לתושבים להישאר", הוסיף. "מי שחפץ באילת, ים המלח או מקומות אחרים, שמשרד החינוך ימשיך להפעיל את המוסדות החינוכיים, גם ככה זה לא מאה אחוזים מזמן. תושבים שנשארים בחוץ אומרים להם 'אנחנו סוגרים', נכון שהוא אמר שיוקם מוקד שיעזור לתושבים להעביר את הילדים שלהם למסגרות החינוך בערים שהם נמצאים, אבל עוד הפעם לגרום לילד לעבור עוד מסגרת ועוד מסגרת? זה דבר מאוד קשה".

לאחר מכן אמר: "כל הזמן אנחנו מוצאים את עצמנו נאבקים. שר החינוך עד כה עושה את כל המאמצים מבחינתו. אני אהיה שותף מלא, עיריית שדרות תהיה ראשונה בכל מקום. אנחנו צריכים לזכור שיש משפחות שממש מתפרקות, אנחנו נמצאים במצב מורכב. להגיד לך שאני שמח במצב הזה? ממש ממש לא. אנחנו מתנהלים ככה ארבעה חודשים והולכים להמשיך להתנהל כעירייה שנותנת שירות גם לתושבים שנמצאים ק"מ מאיתנו וגם לתושבים בתוך העיר".

תקיפות צה"ל בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

"כרגע האתגר שלנו זה האתגר של משרד החינוך - לעשות את המיפוי הנכון, ואם יש ריכוז משפחות בשיתוף יחד עם הרשויות המקסימות שסייעו לנו בענק, אני חושב שנוכל. אם שר החינוך ינחה את מנהל מחוז דרום לעשות את הדברים האלה, ישנם הרבה אנשים מצוותי החינוך שעובדים במלונות שלא שייכים לעיר שדרות, והם עושים עבודה מקסימה. זה דבר שבסוף שר החינוך צריך להגיד 'רוצה אני', הוא צריך להגיד לעצמו 'יכול אני'. התפקיד של הביטחון זה מדינת ישראל, ראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל", הבהיר.

"אני שלם עם דבר אחד", אמר בסיום הראיון. "אני שלם עם זה שלצערי לא הקשיבו לנו. לא הקשיבו לי במשך שנים, קראו לי מחרחר מלחמה. צה"ל עובד וצה"ל ימשיך לעבוד, וייקח זמן עד שנביס את החמאס. המציאות שלי ושל כולם היא מאוד מורכבת, אין מאה אחוזים. את שואלת אותי אם יש לי שמחת חיים ואני מאושר? אני בתקופה הכי קשה של חיי, בתקופה הכי מורכבת. אני כל הזמן רואה את התושבים לנגד העיניים שלי ואני משתדל לתת את כל מה שאני יכול עבורם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm