השר גדי איזנקוט העביר לאחרונה מסמך אזהרה כלשונו לחברי קבינט המלחמה ובו פירוט מה השיגה ישראל עד כה במלחמה, כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

ערוץ דרעי-איזנקוט נחשף: הממשלה מתפוררת? ככה מנסים דווקא להרחיב אותה
"60% מהסיוע מגיע לידיים של חמאס": איזנקוט במתקפה על נתניהו | דיווח

על פי הדיווח, איזנקוט טען במסמך כי "אנחנו לא מקבלים החלטות משמעותיות ולכן ניכר קושי בהשגת מטרות המלחמה.  אין שום הישג מלא. הכל חלקי או לא הושג". בין היתר פירט כי פירוק היכולת הצבאית והשלטוניות והחזרת החטופים הושגו חלקית, כך גם השבת הביטחון לתושבי העוטף. עם זאת, לדבריו מצב סיום המלחמה שלא נשקף איום מעזה וחיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל לא הושג. 

"בפועל, שלושה חודשים לא התקבלו החלטות קובעות. המלחמה מתנהלת על פי הישגים טקטיים, ללא מהלכים משמעותיים להשגת הישגים אסטרטגיים", טען איזנקוט. עוד לפי הדיווח, איזנקוט טען כי ישנם חמש החלטות שצריכות להתקבל כבר עכשיו - מעבר לשלב ג' באופן מלא, מימוש מתווה נוסף להשבת חטופים, מניעת הסלמה ביהודה ושומרון ברקע הרמדאן הקרב, השבת התושבים לצפון ולדום וקידום חלופה אזרחית לשלטון חמאס בעזה. 

הקבינט (צילום: חיים צח, לע''מ)
הקבינט (צילום: חיים צח, לע''מ)

בסיום המסמך, עקץ איזנקוט את נתניהו לאור שימוש במונח "הניצחון המוחלט". "אני משוכנע שכלל חברי הקבינט מעוניינים בהשגת 'הניצחון המוחלט'. יחד עם אמירת ראש הממשלה שהניצחון יושג בתוך מספר חודשים ובהנחה שלא נועד רק לצורכי תודעה, נכון לדון ברצינות במושג זה ולבררו מבצעית", סיכם.