אחרי כמעט חצי שנה שאין למשרד לביטחון לאומי מנכ"ל קבוע, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מבקש למנות את רפאל אנגל לתפקיד, כך הודיע היום (שני) לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ.

במכתב לנציבות המדינה כתב השר: ״לרפאל אנגל ניסיון ניהולי רב שנים במערכות רבות ומגוונות המעניקות לו ידע מקיף ורוחבי בניהול תהליכים ארוכי טווח, תקציבים מסועפים ומערכות ממשלתיות״. אנגל, שמשמש כיום סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית מטה בנימין, מילא בעבר תפקידי ניהול בעמותות הימין רגבים ועטרת כהנים.

את מכתבו חותם השר וטען כי ״אנגל יביא למשרד לביטחון לאומי ממרצו ומניסיונו, תהליכי ביצוע משמעותיים שיכללו גם תוכניות משמעותיות לגופי ביטחון הפנים בשיתוף פעולה מלא של כלל היחידות במשרד ושל גופי הביטחון, תוך ניהול תקציבי המשרד והפקת המרב מהם״.המינוי שלו כפוף לאישור ועדת הבכירים בנציבות שירות המדינה. 

רפאל אנגל (צילום: ברוך גרינברג)
רפאל אנגל (צילום: ברוך גרינברג)

מאז חודש ספטמבר המשרד מתנהל ללא מנכ"ל קבוע, בעקבות עזיבתו של המנכ"ל הראשון שלמה בן אליהו בעקבות חילוקי דעות עם השר. בהמשך, בן גביר מינה את מקורבו אלעזר בן הראש כממלא מקום מנכ"ל, אך גם הוא עזב בדצמבר בתום שלושה חודשים של מילוי מקום, לאחר שנציבות שירות המדינה סירבה להאריך את המינוי הזמני וטענה שהוא לא עומד בתנאי הסף.

כזכור, בעבר נציב שירות המדינה העיר בעבר לבן גביר כי לדעתו יש למנות לתפקיד מישהו בעל ניסיון בתחומי העיסוק של המשרד.