מלחמת חרבות ברזל: רנ"צ (מיל') שלמה אהרונישקי, המפכ"ל ה־14 של משטרת ישראל, שוחח היום (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בנוגע להגבלות העלייה להר הבית.

דיווח: חשש בישראל כי סינוואר נמלט למצרים - יחד עם חטופים | כל הפרטים
התכנית שנכשלה ב-7 באוקטובר: טעות בניווט מנעה כיבוש בית סוהר ע"י חמאס

בפתח השיחה אמר: "במקום לנקוט בצעדי זהירות, בין היתר לא לדבר, לא להפיץ סיכומי ישיבות שלא ברור מה סוכם שם, במקום זה עושים הפוך. צריך לטפל בבעיית הר הבית כמו בכל שנה, בשקט, עם מי שצריך ולא עם מי שלא צריך. ככה מתנהלים. למשל לא עם זה שקורא לעצמו השר לביטחון לאומי. הוא השר, אבל אני הייתי מפכ"ל באינתיפאדה השנייה, היו בעיות לא פחות מורכבות מהיום וניהלנו את זה כמו שצריך".

"המשטרה יודעת לנהל, היא לא צריכה שיאמרו לה לנהל", המשיך. "היא צריכה לקבוע מדיניות כוללת. ממתי זה שלושה שבועות לפני הרמדאן כבר אומרים מי לא יעלה? באיזו סמכות? באיזו רשות? מה פתאום ערביי ישראל בתוך התמונה? אם זה היה מחוסר הבנה אני עוד מבין איכשהו, אבל לצערי זה בכוונת מכוון".

"למה החליטו, אם החליטו, שערביי ישראל מסוכנים ולא יכנסו? ממתי זה קורה? בדברים האלה יכול להיות שזו לא ההחלטה, ואני מניח שהיא תשתנה, כי אם בסוף מישהו רוצה לנהל פה הוא יצטרך לבטל את האמירה הגורפת הזו. די לנו בזירות שאנחנו נלחמים בהם, לא צריכים עוד זירה. ככה לא מתנהלים, ככה לא עובדים. לצערי זו כוונת מכוון, זו דרכו של בן גביר - להצית את השטח", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "בתחילת המלחמה הוא כבר הודיע שכנראה ערביי ישראל הולכים לעשות מהומות. הוא לא יודע כלום. אנחנו בתקופה מאוד רגישה, ראש ממשלה שנחטף על ידי בן גביר וחבר הקיצוניים, שר עבריין ופירומן שאין לו שום יכולת, שום ידע ושום כישורים להתערב בנושאים כאלה רגילים. משטרה שלצערי נכבשה על ידי השר, ואנחנו במלחמה. כרגע בשתי חזיתות, ויכול להיות שמחר בעוד".

בנימין נתניהו על ההצהרה נגד מהלך חד צדדי להכרה במדינה פלסטינית (צילום: לשכת ראש הממשלה)

"אני תופס את הראש ואומר 'מה קורה לנו פה? לאן עוד נגיע? לאן עוד נרד?', במקום להרגיע להצית פה אש", אמר בסוף השיחה. "מרוב הדברת אני לא יודע מה המשטרה המליצה, אם המשטרה המליצה למנוע מערביי ישראל להגיע להר הבית זו טעות חמורה מאוד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm