חבר הכנסת צביקה פוגל ("עוצמה יהודית") תקף היום (שלישי) את השר גדי איזנקוט ("המחנה הממלכתי") בעקבות מכתב האזהרה ששלח השר לקבינט המלחמה: "אם אתה נמצא בקבינט שלא עושה שום דבר, קום ותגיד שאתה עוזב", אמר פוגל בראיון לערוץ הכנסת והוסיף: "מה שהוא מנסה לעשות זה לגרור אותנו לדבר על דברים שלא נכון לדבר עליהם עכשיו".

"אפשר לומר שיש מציאות חדשה": צה"ל מבתר את עזה לשניים | כך זה נראה
אחרי שהזהירה את ישראל מתמרון ברפיח: ארצות הברית נוקטת בצעד קיצוני

"אני בשירות הצבאי שלי כשחשבתי שיש מקום שלא ראוי שאני אהיה בו  - שמתי את המפתחות", המשיך פוגל. "אני מצפה מאחד כמו גדי איזנקוט, שמתהדר בדרגות של רב-אלוף, אחד שהיה רמטכ"ל - אם אתה נמצא בקבינט שלא עושה שום דבר ולא מביא שום תוצאות, מה אתה עושה שם? קום, תגיד שאתה עוזב, שלא מתאים לך להיות במקום כזה. אני חושב שזה לחלוטין לא נכון מה שהוא כתב. הוא מנסה לגרור אותנו לדבר על דברים שלא נכון לדבר עליהם עכשיו, כמו על 'היום שאחרי'".

צביקה פוגל תוקף את גדי איזנקוט (צילום :ערוץ הכנסת)

אתמול דווח ב"חדשות 12" כי איזנקוט העביר לאחרונה מסמך אזהרה לחברי קבינט המלחמה ובו פירוט מה השיגה ישראל עד כה במלחמת "חרבות ברזל".

על פי הדיווח, איזנקוט טען במסמך כי "אנחנו לא מקבלים החלטות משמעותיות ולכן ניכר קושי בהשגת מטרות המלחמה.  אין שום הישג מלא. הכל חלקי או לא הושג". בין היתר פירט כי פירוק היכולת הצבאית והשלטונית והחזרת החטופים הושגו חלקית, כך גם השבת הביטחון לתושבי העוטף. עם זאת, לדבריו מצב סיום המלחמה לפיו לא נשקף איום מעזה וחיזוק הביטחון האישי והחוסן הלאומי של אזרחי ישראל לא הושגו

"בפועל, שלושה חודשים לא התקבלו החלטות קובעות. המלחמה מתנהלת על פי הישגים טקטיים, ללא מהלכים משמעותיים להשגת הישגים אסטרטגיים", טען איזנקוט. עוד דווח, שאיזנקוט טען כי ישנן חמש החלטות שצריכות להתקבל כבר עכשיו - מעבר לשלב ג' באופן מלא, מימוש מתווה נוסף להשבת חטופים, מניעת הסלמה ביהודה ושומרון ברקע הרמדאן הקרב, השבת התושבים לצפון ולדרום וקידום חלופה אזרחית לשלטון חמאס בעזה.