המתיחות בין נתניהו לגלנט: קצין צה"ל ששירת קרוב ל-100 ימים בלחימה, ביקש אתמול משר הביטחון יואב גלנט שישראל לא תפסיק את הלחימה בעזה עד לניצחון מוחלט. הקצין פנה אל השר שחצה את מסדרון הכנסת עם פמלייתו, עצר והשיב לו: "לך לחדר הזה, איתי אין לך בעיה", כשהוא מצביע לכיוון לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אפשר לומר שיש מציאות חדשה": צה"ל מבתר את עזה לשניים | כך זה נראה
ינון מגל על טבח ה-7 באוקטובר: "אלוהים העניש כי הגיע לנו"

  
ביום ראשון קיים גלנט הערכת מצב בפיקוד הדרום יחד עם מפקד הפיקוד אלוף ירון פינקלמן וקציני המטה של הפיקוד. בהערכת המצב הוצגה לשר ההתקדמות המבצעית של הכוחות ברצועת עזה בדגש על הפעילות במרחב בית החולים נאצר. בהמשך, הוצגו לשר התוכניות המבצעיות להמשך הלחימה ברצועת עזה מול גדודי חמאס במחנות המרכז וברפיח. 

בסיכום הדיון אמר גלנט בין היתר, כי "חטיבת ח'אן יונס הוכרעה ולא מתפקדת כגורם צבאי בשום דרך, חמאס נותר עם שוליים במחנות המרכז ועם חטיבת רפיח ומה שעומד ביניהם לבין מיטוט מוחלט כמערכת צבאית זה החלטה של צה"ל, אין פה מי שיבוא לעזרתם - אין איראנים, אין סיוע בינלאומי ומה שבא ליד ביטוי פה זה נחישות, התמדה, והמערכת הצה"לית והלאומית".

בהמשך הבהיר: "את ששת הגדודים הנותרים אנו נפרק, אין לנו זכות לעצור כל עוד יש 134 חטופים בשטח. כל מי ששואל את עצמו מה עושים, קודם כל, הלחץ הזה או באופן ישיר, כתוצאה ממבצעים, כמו המבצע המצוין שהוצאתם בצפון רפיח, או כתוצאה מתהליכים הסדריים שבסופו של דבר מביאים את החטופים".