ח"כ בועז ביסמוט התארח הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וטל שליו ברדיו 103FM ושוחח איתם על הפיגוע בכביש 1, הלחימה בעזה, הסיכוי לעסקת חטופים והמדיניות באשר לתפילות בהר הבית.

לאחר שמסר הח"כ את תנחומיו למשפחות הנהרג בפיגוע, יצא במסר מאחד וציין ש"אנחנו במערכה רב זירתית - דרום, צפון והנה באו להזכיר שגם מרכז. לכן, הבוקר, צריך את הברור מכל - כל המדינה חזית היום. אנחנו בימים מאתגרים, אולי מהמאתגרים ביותר שידענו, ואנחנו ננצח במערכה הזו, במלחמה הזו. לא רק כי אנחנו רוצים, אלא כי ישראל יכולה והיא תשיג את זה. אבל אנחנו רואים כולנו את המחיר הכבד".

אביו של החייל שנטרל את אחד המחבלים ונפצע בפיגוע: "גאים בו, בזכותו ניצלו הרבה חיים"

ח"כ ביסמוט הוסיף כי לגבי הר הבית "זה ברור שממשלת ישראל לא תיקח כל סיכון ביטחוני ואני יכול להבטיח לך, ישראל מתנהלת באופן אחראי ביותר. את זה אני שומע גם משרים שהצטרפו לקואליציה בעקבות המלחמה". כששליו הקשתה עליו והזכירה לו שערביי ישראל שמרו על שקט הוא ענה: "אנחנו מצפים מכל אחד בתקופה הזו לגלות אחריות, ממשלת ישראל כן נוהגת באחריות וכל החלטה שמתקבלת היא על מנת להגן על אזרחי ישראל, נקודה".

בועז ביסמוט (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בועז ביסמוט (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת מהליכוד המשיך להסביר את הרציונל מאחורי ההחלטה להגביל את העלייה להר הבית לערביי ישראל: "יש המלצות של הדרגים הצבאיים, קבינט, ממשלה, ההחלטות שמתקבלות שם הן לא רק אידיאולוגיות, הן החלטות אחראיות. היה פה פיגוע של מחבלים מתועבים, כל הדברים שהיינו מוכנים לקבל לפני שבעה באוקטובר לא נקבל היום. כשכולם מדברים על ה'יום שאחרי' ועל המדינה הפלסטינית כביכול, אנחנו במלחמה כעת, וננצח בה. אתמול המספר 99, ההצבעה בכנסת, 99 חברי הכנסת שהתאחדו יחד, הלוואי וזה יהווה דוגמה ומודל למה שאני רוצה לראות בכנסת ישראל - אחדות של כל המפלגות הציוניות".

בסוף הריאיון העריך ח"כ ביסמוט האם יש סיכוי לעסקת החטופים והמשיך לקרוא לאחדות: "וודאי, וודאי. קודם כל צריך להבין, הנושא של החטופים, וצריך לשים לזה סוף אחת ולתמיד, זה לא עניין פוליטי, זה כל הארץ. ללא השבת החטופים לא ניצחנו במלחמה הזו. יש לנו צלקת מהשבעה באוקטובר זה ברור. השבת החטופים זה אחד משלושת היעדים שכולנו מכירים. מספיק לעשות מזה עניין פוליטי, די".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM