על רקע המשך הדשדוש במלחמה בדרום ובצפון והיעדר פריצת דרך במשא ומתן על עסקת חטופים, הסתמנה השבוע יציבות בין הגושים הפוליטיים, ולא חל שינוי בין גוש מפלגות הקואליציה לגוש מפלגות האופוזיציה. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

סמוטריץ' תוקף: "אם היו מסרבים לנהל מו"מ - רוב החטופים היו בבית"
סמוטריץ' אמר ש"החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב", הותקף והבהיר

מחאת 'אחים לנשק' מול ביתו של סמוטריץ' (צילום :מחאת המילואימניקים אחים לנשק)

מהסקר עולה כי השבוע נרשמו סטיות קלות של מנדט אחד לכאן או לכאן בקרב חלק מהמפלגות, אבל ללא שינוי בין הגושים, כאשר לגוש הקואליציה הנוכחית יש 44 מנדטים בלבד, לעומת 67 מנדטים למפלגות האופוזיציה.

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתשובה לשאלה: אילו היום מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? – התשובות היו:

המחנה הממלכתי 39 מנדטים (40 בסקר הקודם), הליכוד 18 (18), יש עתיד 13 (12), ישראל ביתנו 10 (10), עוצמה יהודית 10 (10), ש"ס 10 (9), יהדות התורה 6 (7), חד"ש־תע"ל 5 (5), מרצ 5 (4), רע"ם 4 (5). הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמקבלת בסקר הנוכחי 2.9%, אינה עוברת את אחוז החסימה. גם העבודה (1.6%) ובל"ד (1.8%), אינן עוברות את אחוז החסימה.

גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, המצב דומה לסקר של השבוע שעבר, עם 48% הרואים בחבר קבינט המלחמה בני גנץ כמתאים ביותר, לעומת 32% שתומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו. 20% נוספים היו חסרי דעה.

בסקר, שנערך ב־21־22 בפברואר, השתתפו 508 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.