בחדשות כאן 11 דווח הערב (ראשון) כי בממשל האמריקאי בוחנים סבב סנקציות נוסף על מתנחלים. זאת כזכור לאחר הסנקציות שהטילו החודש על מספר ישראלים.

אביו של הלוחם שהוטלו עליו סנקציות מצד בריטניה: "פרוקסי של ארגוני אנרכיסטים"
בטענה ל"אלימות נגד פלסטינים": צרפת הודיעה על סנקציות נגד 28 ישראלים

כמו כן, דווח כי בממשל ביידן בוחנים את האפשרות להטיל סנקציות גם על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, או גורמים שונים במפלגת עוצמה יהודית. דווח כי הדבר נעשה במסגרת הרצון של האמריקאים "לעלות מדרגה" במסר לישראל. 

טרם ברור מי ייכלל ברשימה ומתי תפורסם, אבל הרעיון האמריקאי הוא להחריף את המסר לירושלים אחרי הרשימה הראשונית של ארבע מתנחלים שהוטלו עליהם סנקציות.

חיילי צה''ל מתעמתים עם מתנחלים ליד שכם, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נאסר ישתעיא, פלאש 90)
חיילי צה''ל מתעמתים עם מתנחלים ליד שכם, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: נאסר ישתעיא, פלאש 90)

כזכור, הסבב הראשון של העיצומים הוטל על ארבעה ישראלים שהיו מעורבים במעשים הכוללים הצתה של רכוש שהובילה למותו של פלסטיני, איומים אלימים על תושבים פלסטינים בדואים כדי שיעזבו את בתיהם, ופגיעות אלימות בחקלאים פלסטינים ובפעילי שלום ישראלים.

גורם בכיר בבית הלבן אמר כי הנשיא ביידן מודאג מהעלייה באלימות ביהודה ושומרון אשר מהווה איום על היציבות ומחבלת במימוש מדינה פלסטינית עצמאית החיה בשלום לצד ישראל. הבכיר ציין כי ביידן העלה את הנושא לא פעם עם ראש הממשלה נתניהו. ההודעה האמריקנית על העיצומים נמסרה בימים האחרונים לבכירים ישראלים הן בוושינגטון והן בירושלים.