עבור רבים מלוחמי המילואים במלחמה הנוכחית, המערכה לא הסתיימה גם אחרי שחרורם לעת עתה. עם שחרורם משירות המילואים הממושך הם נכנסים ישירות לקרב הבחירות המוניציפליות. המילואימניקים שמגיעים ישירות משדה הקרב לזירה הפוליטית למען הערים והיישובים שבהם הם חיים מהווים תקווה לרוח חדשה ולמנהיגות אחראית שישראל כה זקוקה לה בימים אלה.

"צריך להיות קשוחים יותר": השיחה הטעונה בין נתניהו למשלחת לפריז
המשטרה פתחה בחקירה בגין מכתבי האיום שנשלחו לחברי כנסת ומשפחותיהם

"הגיעה העת לבחור בהם ולאפשר להם להוביל את השינוי הנדרש כל כך ברמה המוניציפלית", אומר יזהר כרמון, מנכ"ל "מרכזים לצדק חברתי", תנועה ארצית המעודדת קהילות מאורגנות מקומיות בתוכניות הכשרה לשינוי חברתי.

יזהר כרמון (צילום: מרכזים לצדק חברתי)
יזהר כרמון (צילום: מרכזים לצדק חברתי)

טל לוי, אשר מתמודד באחת מרשימות העיר חריש, הוא רס"פ (במיל') בפלוגה לוחמת ומשרת במילואים מאז 7 באוקטובר, בעוד שבת זוגו נאלצת להחזיק לבדה את משק הבית עם שני ילדיהם. "הבחירות המקומיות היו חשובות לפני המלחמה ונותרו חשובות, כשמתחילת המלחמה הולך ומתחדד הצורך של התושב להיות חד וקשוב יותר. המלחמה לא תישאר כאן לנצח, והערים יצטרכו להמשיך לתפקד", אומר טל.

טל לוי (צילום: מרכזים לצדק חברתי)
טל לוי (צילום: מרכזים לצדק חברתי)

אור הרפז, אשר מתמודד למועצת העיר ברחובות, הוא לוחם בגדוד 7056 בחטיבה 226, החטיבה הצפונית של הצנחנים במילואים. מאז 7 באוקטובר מוצב אור במילואים בגזרת גבול הצפון, ותוך כדי שירותו נולד בנו השני. "החיסרון שלי הורגש מאד בבית. לא קל לנהל משק בית לבד ובטח שלא לטפל לבד בפעוטה בת שנתיים. מאז שחזרתי הביתה לחופשה, הבת שלנו בוכה בכל פעם שאני יוצא מהחדר ומאושרת כשאני חוזר", הוא אומר.

אור הרפז (צילום: מרכזים לצדק חברתי)
אור הרפז (צילום: מרכזים לצדק חברתי)

ערן בן יהודה הוא קצין אג"ם בחטיבת הנח"ל הצפונית, וכמו האחרים גם הוא במילואים מאז 7 באוקטובר. מחר מתמודד ערן למועצת העיר בירושלים. "ברמה הלאומית אנחנו רואים מה הסכנה של מנהיגות חסרת חזון ויכולות. אנחנו ראויים להנהגה שמנהיגה עם דוגמה אישית וניצבת בראש המחנה", אומר ערן ומוסיף: "אנחנו רואים את הסיפור של החברה הישראלית, שנקרעת בין אלה ששותפים לסיפור הישראלי לבין אלה שמסתגרים. ירושלים נקרעת גם היא במאבק הזה, ודווקא עכשיו נדרש מאיתנו לייצר אלטרנטיבה שתחזיר את הברית הישראלית לירושלים".

ערן בן יהודה (צילום: מרכזים לצדק חברתי)
ערן בן יהודה (צילום: מרכזים לצדק חברתי)

יזהר כרמון מוסיף: "הערים שלנו צריכות אותנו. שלושה שבועות לפני תאריך הבחירות המקורי, קיבלנו תזכורת אכזרית למציאות שלנו כאן. מצאנו את עצמנו מתמודדים עם משבר נורא, ובונים שותפות אזרחית שמאפשרת לנו לעבור את אחת התקופות הקשות שידענו. החודשים האחרונים רק הוכיחו לנו במה דברים אמורים כשאל מול הגמגום של המשרדים הממשלתיים, הרשויות המקומיות היו חייבות לפעול. למדנו על בשרנו עד כמה משמעותי ניהולן של הערים, בשגרה ובחירום. אנחנו זקוקים למנהיגות המסוגלת לקחת את התפקיד הקשה והמאתגר, להוביל את הערים שלנו וליצור דרך חדשה לבנייתה של החברה הישראלית שזועקת לכך".