ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב זכה אתמול ב-36.3% מקולות הבוחרים בבחירות לרשויות המקומיות, אך בשל העובדה שאף מועמד לא הגיע ל-40% תמיכה, יערך סיבוב שני מול דוד עציוני, שזכה ב-21.9% מהקולות. יהב התראיין היום (רביעי) לרדיו צפון 104.5FM וסיפר מה הוא מתכנן במידה וינצח בסיבוב השני, והבטיח: "נתחיל מיד להכין את העיר הזו למלחמה".

ביום שלא יהיה חשמל: יש לנו פתרון בשבילכם וזה לא גנרטור
שר האוצר לשעבר, אברהם בייגה שוחט, הלך לעולמו בגיל 87

"יש לי כוח, היו 12 מועמדים, לעמוד מול אדם בלי ניסיון שלא עשה דבר בחייו, נחזור על פרשת קאליש? כשעמדתי מהצד וראיתי לאן העיר הזו הדרדרה ואיבדה את המעמד המקומי והארצי לא יכולתי לעמוד מנגד", אמר בפתח השיחה. "אמרתי שצריך אדם עם ניסיון מוכח ומנהיגות עם ניסיון מוכח כדי להתחיל את העבודה למחרת הבחירות ומבין כל השחקנים בשטח רק אני יכול לעשות את זה, לכן החלטתי שאני, גם בשעה הזאת, מתייצב לתפקיד".

"אני מתכנן לבנות קואליציה מקיר לקיר, ממשלת אחדות לאומית חיפאית, זה חשוב כדי להשליט אווירה טובה בעיר ובעשייה הציבורית ולהכניס את כולם למצב של עשייה למען התושבים. מאתמול בלילה התחלתי כבר במשא ומתן על הפעולות האלו, אני נענה בתגובות טובות מאוד", הוסיף וציין: "מערכת הבחירות מעולם לא ירדה לכזה שפל, הסתובבתי בחוצות וככה ראו שהכל שקר, ניסו להשתית את הבחירות על פייק ניוז וזה לא עבד".

"אנחנו מתכוננים להתחיל לעבוד מלמחרת הבחירות, אני היחיד שלא צריך שום שיעורי לימוד ושום שכר לימוד לשלם, ואנחנו נעשה את זה", המשיך יהב. "נתחיל מיד להכין את העיר הזו למלחמה, נקים קרן ביטחון שתאפשר לי ידיים חופשיות בטיפול כמו שעשיתי במלחמת לבנון השניה, נשיב את הביטחון האישי שכל כך התערער בעיר חיפה, נבנה סיירת ביטחון שתחזור עם שוטרים וניידות ואנחנו כמובן נסלק את תופעת החזירים".

לסיום אמר, "אני מדבר על הכישלון בניהול המערכות השונות ויישוב הצפון מזה עשור ומעלה, וחשבתי אפילו שההתנהגות הממשלתית והבנייה רק של המרכז על חשבון הצפון יכולה לקרב את הקץ שלנו. אנחנו ראשי הערים מהצפון חייבים לשלב ידיים ולבנות את הצפון, אנחנו מסוגלים לעשות את זה ונעשה את זה יחד".