ח"כ אריאל קלנר (ליכוד) שוחח היום (שישי) עם פרופ' אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103fm והתייחס לסערת חוק הגיוס ולשאלה האם הוא עלול להפיל את הממשלה.

בחזרה למחאות הענק? מתח ברחוב החרדי: "לא רוצים לייצר מלחמת אין ברירה"
על רקע הצהרת גלנט: "החרדים לא יסכימו למתווה שיחייב אותם להתגייס"

"אני לא חושב", השיב ח"כ קלנר. "אני לא יודע בדיוק מה כל אחד מתכנן, אבל בשלב הזה, כשאנחנו בשעת מלחמה ויש אויב מצפון ומדרום, שהממשלה תיפול בגלל משהו שלא נפתר 75 שנים? זה נראה לי קצת חסר אחריות, לא מאמין שזה יקרה".

בהמשך הוסיף כי "אני חושב שכולנו מבינים, כל עם ישראל, ששני דברים לא יוכלו להישאר כמו לפני שבעה באוקטובר - אנחנו צריכים צבא גדול והשיח. החרדים לא אויבים, הם אחים אוהבים ואהובים. אפשר לבוא ולהתחיל פה תהליך. הרי גם אם מחר כל החרדים יבואו ויאמרו 'אנחנו מתגייסים', צה"ל לא יודע להתמודד עם זה - זה תהליך. גם תהליך ההכשרה לוקח זמן".

"יש פה ציבור עם צביון מסוים, שגם מבחינת ההיערכות של אותם מקומות שמקבלים אותם. גם במלחמה אנחנו מבינים, הרי אי אפשר לבוא ולגייס עכשיו אנשים שאין להם את ההכשרה המתאימה, הדברים האלה לוקחים זמן", הדגיש וסיכם: "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו רוצים להתחיל פה תהליך של השתלבות או לריב. אני חושב שאנחנו צריכים לעשות את הדברים בהבנה, עם שיח מכבד, ועם ההבנה שכולם צריכים להיות שותפים בנטל".