ישראל הבהירה למצרים ולקטאר כי היא לא תקיים סבב שיחות נוסף שבנוגע לעסקה לשחרור החטופים עד שחמאס לא יציג רשימה של החטופים שנמצאים בחיים, כך לפי דיווח של ברק רביד הערב (שישי) בוואלה!.

עסקת החטופים בדרך לפיצוץ? התנאים שחמאס מסרב לקבל | דיווח

בנוסף, לפי בכיר ישראלי, על חמאס לספק תגובה רצינית בנוגע למספר האסירים הפלסטינים שהמתווכות הציעו שישוחררו במסגרת העסקה. זאת, לאחר שגורמים במודיעין המצרי פנו לישראל ביממה האחרונה והציעו לקיים סבב שיחות נוסף בקהיר בשבוע הבא. בכיר ישראלי ציין כי ישראל סירבה להצעה והבהירה שעד שלא תקבל תשובות מחמאס אי אפשר יהיה להתקדם במו"מ.

כעת בכירים ישראלים אמרו כי הם ממתינים לראות האם הלחץ האמריקני על המתווכות והשיחות האישיות שקיים הנשיא ביידן עם מנהיגי מצרים וקטאר אמש יגרמו לחמאס לספק תשובות.

בתוך כך, משפחות החטופים ערכו הערב קבלת שבת בקיבוץ צרעה שבשפלה, לאחר שערכו צעדה בה השתתפו גם השר בני גנץ וח"כ חילי טרופר, סמוך לבית שמש. 

גנץ אמר למשפחות: "אנחנו כאן איתכם במסע המאוד מוצדק וחשוב הזה שמדבר בליבות האנשים ומעמיד במודעות מוחלטת ורציפה של חשיבות השבתם של הבנים והבנות הביתה. נביא מהר ואת כולם ככל שרק אפשר. אנחנו איתכם כל הזמן לא רק הבוקר הזה, כל יום, כל היום ובכל מקום שאנחנו נמצאים. בסיורים, בישיבות קבינט וכל מה שצריך לעשות כדי לקדם את המטרה הזו".