האזינו לטור המלא

כשחשפנו את העובדה ששר החינוך יואב קיש ביטל באופן גורף את כל פרסי ישראל בכל הקטגוריות רק כי התברר לו שהוועדה בחרה ביזם אייל וולדמן לפרס בתחום היזמות, הוא הכחיש. ״העיתונאים לא נותנים לבלבל אותם עם עובדות״, אמר. ״השנה לא נבחרו הזוכים בפרסי ישראל״, הודיע. ובכן, מדובר בשקרן. והנה העובדות, כדי שלא ימשיך להתבלבל: להלן נוסח ההחלטה של וועדת הפרס מתאריך 16 בינואר. ההחלטה: פרס ישראל בתחום היזמות והחדשנות הטכנולוגית לשנת תשפ״ד יינתן למר אייל וולדמן. נקודה.

חודש אחר-כך, רק חודש ימים אחר-כך, הודיע קיש שכל הפרסים מבוטלים. הוא עשה את זה כי לא הצליח לשנות את החלטתה של ועדת הפרס. הוא ניסה. הוא הפעיל לחצים. הוא הפעיל מנופים. הוא אפילו נתן להם שם אלטרנטיבי של פרופסורית מתחום הביו-טק. הוועדה סירבה. המסמך שמוצג לפניכם הוא סיכום הישיבה של הוועדה בה נכחו גם שני בכירים במשרד החינוך, יועצי השר לפרסי ישראל. הבכירים אישרו את ההחלטה ובחירתו של וולדמן היתה עובדה מוגמרת.

כל מה שהיה צריך כדי להשלים אותה, זה חתימת קיום של השר. השר לא חתם. ככל הידוע לי, גם בקטגוריות האחרות שהתפרסמו השנה, ישבו וועדות ובחרו זוכים. אלא שכל הזוכים הללו בוטלו בדיעבד. רק כי אייל וולדמן נבחר. מישהו, או מישהי, לא ראה/תה בעין טובה את הענקת הפרס לאייל וולדמן, ששכל את בתו דניאל במסיבת הנובה, שייסד את חברת מלאנוקס שהכניסה לישראל מיליארדים באחד האקזיטים הגדולים בהסטוריה שלנו.

מי שמעסיק אלפי אנשים, שתורם כספים רבים למטרות חברתיות וגם אחרי ה-7 באוקטובר, כשבתו נרצחה, הרים תרומות גדולות לטובת המילואימניקים, החברה האזרחית והמאמץ המלחמתי. יואב קיש הגיע לפוליטיקה בטיקט של ״שוויון בנטל״. הוא הוביל את המחאות בעניין. הוא נתמך ע״י הליכודניקים החדשים. הוא היה פעם ליברל. מה הוא היום? אתם תחליטו.