שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, אמר היום (שבת) כי הם מוכנים לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל, מאחר והאלטרנטיבה היא "הרחבת המלחמה למלחמה אזורית". 

סקר מעריב: הרוב תומכים בהמשך התקיפות נגד חיזבאללה בזמן הפוגה בעזה
"נסראללה נמצא בעמדת הפסד": כך שינתה ישראל את המשוואה בצפון

את הדברים, אמר בו-חביב בריאיון לאל-ג'זירה בשולי "הוועידה הדיפלומטית של אנטליה" בטורקיה. "נציגים בינלאומיים העבירו לנו את האיום של ישראל ואנו דרושים נסיגה מאדמותינו. כל התקפה ישראלית על אדמותינו תוביל למלחמה אזורית, אנחנו רוצים שלום, אבל אנחנו מוכנים למלחמה אם זה ייכפה עלינו. הממשלה מתייעצת עם חיזבאללה, וההתייעצות מחייבת ואינה פירושה קבלה של החלטה סופית", אמר בו-חביב.

עוד הוסיף כי "אנחנו רוצים פתרון מלא עם ישראל בנושא הגבול, לא חצי פתרונות. הצרפתים העלו רעיונות טובים שאנו לומדים ונענה להם בשבוע הבא. "חיזבאללה והחות'ים הודיעו שהם יפסיקו את התקיפות אם ישראל תפסיק את המלחמה בעזה. לא נכנע לדרישות ישראליות".

חילופי אש עם חיזבאללה (צילום:  Ayal Margolin/Flash90)
חילופי אש עם חיזבאללה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

מוקדם יותר השבוע, נועד בו-חביב עם מקבילו האוסטרי בביירות. במהלך הפגישה שר החוץ האוסטרי, אלכסנדר שלנברג, הפציר בישראל ובחיזבאללה לא להסלים את המצב  והביע את תקוותו שהלחימה בעזה תיפסק עם תחילת חודש הרמדאן. לפני הגעתו ללבנון, שלנברג ביקר בישראל, בירדן ורמאללה. 

גורמים אירופאים ואמריקאים ניסו להפיג את המתיחות במהלך ביקוריהם בביירות, כדי להימנע ממלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה. "אומרים לכולם לא להסלים, שר החוץ הלבנוני, קרא מצדו להגיע להסכמה על החלק השנוי במחלוקת של גבול ישראל-לבנון, בדומה להסכם שהושג בתיווך אמריקאי ב-2022 בנוגע לגבול הימי השנוי במחלוקת בין שתי המדינות.

לדבריו, ניתן לפתור את הבעיה כשישראל תיסוג מהאזורים השנויים במחלוקת, כולל חוות שבעא. "ישראל תחזיר לנו את כל אדמות לבנון ואז בעיית חיזבאללה-ישראל תיפתר לפחות חלקית", טען.

נזכיר, כי  חיזבאללה הודיע כי הוא דוחה את ההצעה הצרפתית כל עוד נמשכת הלחימה ברצועת עזה. התכנית של צרפת צופה תהליך של 10 ימים של הסרת המתיחות במשא ומתן על הגבול. גורם דיפלומטי צרפתי אמר שההצעה הועלתה לממשלות ישראל, לבנון וחיזבאללה. "הצענו הצעות. אנחנו בקשר עם האמריקאים וחשוב שנחבר את כל היוזמות ונבנה שלום", אמרו בממשלה הצרפתית.