נסיעתו של יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, לארצות הברית ממשיכה לעורר סערה ומהומה. היום (שבת), תקפו גורמים בממשלה את חבר הקבינט בחריפות ואמרו כי "גנץ תקוע בתוך הממשלה הזאת שממנה היה מאוד שמח לצאת, אך לא מוצא עילה ראויה לעזיבה. החטופים לא חזרו, המלחמה לא נגמרה, אין לו לגיטימציה ציבורית לקום וללכת. לכן הוא מנסה לפגוע בנתניהו , במעמדו כראש ממשלה , כנראה, בתקווה שנתניהו יעשה בשבילו את העבודה ויפטר אותו מהממשלה ויהפוך אותו גיבור האומה. אסור לראש הממשלה ליפול למלכודת הזאת של גנץ״.

בדרך החוצה? רשימת הדרישות של גנץ לנתניהו להישארות בממשלה | דיווח
בני גנץ הוא רה"מ בפועל - כך מלך המנדטים חורץ את גורל נתניהו | דעה

גורם נוסף בממשלה תקף בשיחה עם מעריב את גנץ במילים חריפות יותר. ״זו חבורה שהיא סרח עודף בממשלה. לשר בלי תיק גנץ או לחבר הכנסת מהאופוזיציה גנץ יש בערך את אותה השפעה על היחסים הבינלאומיים של ישראל. יש כאן ראש ממשלה ומהלכים מדיניים שלא מתואמים איתו הם כלום ושום דבר״, אמר. 

כאמור, גנץ ימריא הלילה לוושינגטון לסדרת פגישות. במהלך ביקורו בארה"ב, הוא צפוי להיפגש ביום שני עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. לפי ההודעה שנמסרה מלשכתו, ייפגש גם עם חברי הקונגרס מהמפלגות הרפובליקניות והדמוקרטיות, וגם עם בכירים בשדולת אייפ"ק (AIPAC), שדולה פרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקאיים.

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

השר גנץ עדכן באופן אישי ומיוזמתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדבר הביקור במהלך יום שישי. הוא אמר כי בכוונתו לטוס, וזאת על מנת לתאם עימו את המסרים שיועברו בפגישות. גנץ צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף בבריטניה. 

אתמול נתניהו שוחח עם גנץ והביע מחאה על כוונתו לטוס. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי גנץ טס ללא אישור ראש הממשלה, ובניגוד לתקנון הממשלה, שמחייב כל שר לאשר את נסיעתו מראש עם ראש הממשלה, לרבות אישור של תכנית הנסיעה. 

מטרות הביקור כפי שנודע ל"מעריב" היא חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה, וקידום הסדר ביטחוני בלבנון. בנוסף, חיזוק הלחץ האמריקאי על המתווכות בנושא מתווה חטופים בהתאם לעקרונות פריז, ושיח בנושא הסכמי נורמליזציה שיהוו גם חלק מהתוכנית המדינית למיגור שלטון החמאס ברצועת עזה, והבטחת המשך הסיוע האמריקאי החיוני לביטחון ישראל.