הוגשה עתירה לבג"ץ הבוקר (ראשון) על ידי ח"כ נעמה לזימי ממפלגת "העבודה", בני משפחה של נרצחי ה"נובה", שורדי הטבח בבארי, וגם פרופסורים ודוקטורים שונים, מומחים בכירורגיה, פסיכיאטריה, רפואה פנימית ומחלות זיהומיות, כדי לדרוש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפרסם הצהרת בריאות.

סערת פרס ישראל: יואב קיש ספג אש גם מתוך הליכוד, ובמיוחד מרגב | בן כספית
במחנה הממלכתי תוקפים: "נתניהו פועל בניגוד לאינטרסים של ישראל"

מגישי העתירה דורשים מנתניהו לפרסם לציבור את הדוח הרפואי, בעיקר לאור העובדה שלא מונה לו ממלא מקום. לטענתם, הצהרת הבריאות שפורסמה בסוף 2023, מעלה חשש למצבו הבריאותי של ראש הממשלה ומחזקים את הצורך במינוי של ממלא מקום. העותרים מזכירים את האירוע הלבבי בחודש יולי 2023, שבו נתניהו היה מורדם ומונשם בעת שהשתילו לו קוצב לב. הם מזכירים שבזמן הפרוצדורה הרפואית, "לא היה למעשה למדינת ישראל ראש ממשלה מתפקד מכהן" ונותנים כדוגמה את המקרה של אריאל שרון - בו הוחלט למנות ממלא מקום כדי למנוע מקרים כאלו שוב.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנימוקים לעתירה היו שהנוהל של חשיפת מצבו הרפואי של ראש הממשלה בוצע "כלאחר יד" רק בסוף שנת 2023, ונטען על ידי העותרים כי גם אז היה מדובר בדוח רפואי ש"נערך באופן לקוי ובלתי מקצועי". הם טוענים כי נתניהו מעולם לא הגיש דו"ח רפואי שנתי בהתאם לנוהל המחייב.

בנוסף, הם כותבים בעתירה כי מעשיו עשויים לנבוע ולהיות מושפעים ממצבו הבריאותי - פיזי או נפשי. בין העותרים נמצאים פרופסורים וחוקרים שונים מאוניברסיטת תל אביב וירושלים, שורדי הטבח בבארי, משפחות שכולות בעקבות הטבח ב"נובה", משפחות שקרוביהן בשבי חמאס, ועוד. בנוסף, היום, נתניהו ביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים מחר בוועדת חוץ וביטחון בהשתתפותו בשל מחלת השפעת.

נתניהו מעדכן במצבו הרפואי (צילום :ללא)

נזכיר כי בחודש דצמבר האחרון פורסם הדוח הרפואי של נתניהו, וכתב הבריאות של "מעריב", ד"ר איתי גל, כתב כי הדו"ח אינו סוקר כלל את מצבו הרפואי המלא, מתעלם מההיסטוריה הרפואית שלו, ואינו כולל פרטים נוספים המקובלים בדו"חות מנהיגי העולם המערבי.

הוא הזכיר כי הדוח הרפואי של נתניהו כולל שני עמודים. הראשון בהם, עליו חתום ד"ר צביקה ברקוביץ, הרופא האישי של ראש הממשלה, והמנתח פרופ' אלון פיקרסקי, מציין כי "ראש הממשלה נמצא במעקב רפואי קפדני ושגרתי. במהלך השנה שעברה עבר בדיקות שגרתיות שנתיות בלא כל ממצא חריג" וכי ראש הממשלה "שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה".

בנוסף, לשכת ראש הממשלה לא פרסמה דוח על מצבו הבריאותי של נתניהו מאז שנת 2016, על אף הנוהג לעשות כן. לצורך ההשוואה, הבית הלבן מפרסם דו"ח נרחב על בריאותו של הנשיא האמריקני מדי שנה, ובו סקירה על כלל מערכות הגוף.