סערת פרס ישראל - פרטים חדשים: היזם אייל וולדמן לא היה הזוכה היחיד שזכאותו לפרס ישראל נשללה, והיום (ראשון) עולה כי ועדות נוספות הוקמו, פעלו וישבו. כולם קיבלו מכתב משר החינוך, קלסרים עם מועמדים, חומר רקע וכו'. חלק גם בחרו זוכים אך בוטלו.

סערת פרס ישראל: "ההחלטה חייבת להיות מופקעת מידי פוליטיקאים"
סערת פרס ישראל: יואב קיש ספג אש גם מתוך הליכוד, ובמיוחד מרגב | בן כספית

בראש וועדת פרס ישראל לפרס מפעל חיים עמד פרופ' יצחק קרייס (מנכ"ל שיבא). הוועדה הוקמה. חבריה הנוספים הם אלוף מוטי אלמוז, דר' יפעת בן-חי שגב, הרבנית רחל הבר ופרופ' יעקב נגל. הייתה גם אמורה להיות ישיבה לבחירת הזוכה החודש, ב-21 במרץ. בשבוע שעבר קיבלו הודעה שהכל מבוטל. רשימת המועמדים לפרס מפעל חיים מקיפה השנה עשרות רבות של אישים.

איל וולדמן (צילום:  REUTERS/Ronen Zvulun)
איל וולדמן (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

הנה חלק ממנה: אביגדור קהלני, סטנלי פישר, עדי אלטשולר, חווה אלברשטיין, דן אלמגור, דתיה בן דור, רענן כהן, אריה נאור, אפי נצר, אבי ריבקינד, ידידיה שטרן, אורנה שמעוני, חן קוגל, אבשלום קור, אלי עמיר, יהודה פוליקר, רות סירקיס, עדנה סולודר, אסתרית בלצן, אליעזר כהן, יצחק בן ישראל ורבים נוספים.

מוקדם יותר הגיע היזם אייל ולדמן הגיע לדיון בכנסת, בעקבות הפרסומים על כך כי החלטתו של שר החינוך, יואב קיש, לבטל את הענקת פרס ישראל השנה נובעת מההתנגדות של משפחת נתניהו כי הפרס יוענק לו. ולדמן, ששכל את בתו במסיבת הנובה, אמר בדיון בדמעות: "זו ארצי מולדתי, ואדמתה ספוגה בדמה של ביתי האהובה, דניאל, ובן הזוג שלה נועם". בנוסף, דרש לחקור את ביטול הפרס: "איש העסקים שלומי פוגל, המקורב לנתניהו עומד מאחורי ביטול זכייתי בפרס ישראל. ראוי שחקירה זו תגיע עד לרה"מ ולמקורבת אליו ביותר".