במהלך הימים האחרונים שאלנו אתכם גולשי "מעריב" אודות שאלת ההליכה לבחירות כלליות, זאת בצל המתיחות בקואליציה והצלילה של מפלגת השלטון בסקרים.

גלנט זועם על חבריו לקואליציה: "אין מקום למתקפות כאלה, גם לא מפוליטיקאים"
"הבטלן שעולה לנו מיליונים בא בטענות": בן כספית מתפוצץ על יאיר נתניהו

בין היתר התבקשתם להשיב האם לדעתכם זה לא הזמן המתאים לבחירות כלל, האם צריך לצאת לבחירות במידי, וזאת בשל אי האמון הציבורי העולה מהסקרים על הממשלה, או האם צריך לצאת לבחירות אך לקבוע תאריך מוסכם לתום המלחמה.

37% השיבו כי זה לא הזמן המתאים לצאת לבחירות, 51% השיבו כי יש ללכת לבחירות כעת, ו-12% נוספים השיבו שיש ללכת לבחירות אך לקבוע תאריך מוסכם בסוף המלחמה.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, מסקר המנדטים השבועי שנערך עבור עיתון "מעריב" בסוף השבוע האחרון, נקבע כי בני גנץ מוביל בסקר המנדטים בפער ניכר יחד עם מפלגתו. הוא התחזק ב־2 מנדטים ומגיע ל־41 עם המחנה הממלכתי. הליכוד נשארת עם 18 מנדטים, יש עתיד עם 12 ועוצמה יהודית עם 9, יהדות התורה על 6 מנדטים, חד"ש־תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי עומדת על 5.

מרצ, שלא נמצאת בכנסת הנוכחית, עומדת על 5, ורע"ם של מנסור עבאס על 4 מנדטים - סוגרת את רשימת המפלגות. מי שממשיכות שלא לעבור את אחוז החסימה הן הציונות הדתית, שעומדת על 2.8%, העבודה שלאחר ההחלטה על מועד פריימריז למפלגה עולה במעט ל־2.5%, אך עדיין רחוקה מאחוז החסימה, ובל"ד אף היא לא עוברת את אחוז החסימה - עם 1.7%.