בחדשות ABC האמריקאי דווח היום (ראשון) אודות מה שיהיה במהלך הפגישה בין סגנית הנשיא, קמלה האריס, לבין השר בני גנץ בבית הלבן מחר, כחלק ממה שמגדירים בארה"ב כמאמץ מתמשך לתקשר ולהשפיע על הנעשה במלחמה בעזה.

בן גביר לוחץ, בשב"כ מסרבים: מחלוקת עזה בצמרת הביטחון על הר הבית ברמדאן
ללכת לבחירות עכשיו? או לחכות לסוף המלחמה? זה מה שחשבתם | משאל מעריב

במהלך הפגישה, האריס צפויה לחזור על זכותה של ישראל להגן על עצמה מול החמאס ותבהיר את מחויבותה של ארה"ב להגיע לעסקת חטופים. האריס וגנץ מתכננים גם לדון בצורך להגביר את זרימת הסיוע לעזה באמצעות המשך המשלוחים האווירים של ארה"ב ולעבוד על מסדרון ימי כדי לספק סיוע גם דרך הים.

בני גנץ (צילום: קונטקט הפקות)
בני גנץ (צילום: קונטקט הפקות)

האריס גם תחזור על הקריאה לצמצם את הרג החפים מפשע בעזה, ותביע את דאגת ממשל ביידן לביטחונם של האזרחים החיים ברצועה ונמצאים במחנות הפליטים שבאזור רפיח.

כמו כן, יצטרך גנץ להשיב לסוגיה הנפיצה "היום שאחרי המלחמה". האריס וגנץ צפויים להתמקד בנושא, וסגנית הנשיא צפויה להבהיר כי ארה"ב מעוניינת לבנות מחדש את הרצועה על ידי ניהול אזרחי של הרשות הפלסטינית, וכן ליצור "אופק מדיני עם תקווה לעם הפלסטיני". 

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

ברק רביד דיווח ב"וואלה!" כי כאשר השר התחיל לתכנן את ביקורו בוושינגטון לפני שבוע ימים, פנו אנשיו לבכירים בממשל ביידן וביקשו סדרה של פגישות. גנץ קיבל כל פגישה שביקש - וגם כאלה שלא ביקש. למעשה, גם אם בבית הלבן לא יודו בכך, סדרת הפגישות של גנץ בבית הלבן משדרת את המסר כי לנתניהו אין מונופול על היחסים בין ישראל לבין ארה"ב. המסר הוא חלק מקמפיין, לפיו הוא מיועד לא רק לאדם שיושב בלשכת ראש הממשלה, אלא גם לציבור בישראל.

הפעם האחרונה שבה האריס פגשה את גנץ הייתה בשנת 2022 בוועידת הביטחון של מינכן. פרט אליה ייפגש גנץ עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, יועץ נשיא ארה"ב למזרח התיכון ברט מקגורק, וכן מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. בסוף הביקור שייארך כיומיים, צפוי השר גנץ להמריא מוושינגטון ללונדון שם ייפגש עם שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון ובכירים נוספים.

בנאום שנשאה לאחרונה בעיר סלמה שבאלבמה בטקס הזיכרון לרגל "יום ראשון העקוב מדם", אמרה סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס: "מה שאנחנו ורואים בעזה כל יום הוא מזעזע. יש דיווחים על משפחות שאוכלות מזון לחיות. ילדים מתים מתת תזונה והתייבשות. יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו. רק לפני כמה ימים ראינו פלסטינים נואשים ורעבים מגיעים למשאיות סיוע כדי להשיג מזון למשפחותיהם אחרי שבועות שסיוע לא הגיע לצפון עזה. הם נתקלו בכאוס וביריות. ליבנו עם כל התושבים בעזה שסובלים מקטסטרופה הומניטארית. אנשים בעזה מתים מרעב אנחנו מחויבים לפעול".

"נמשיך להצניח מזון בעזה ונעבוד על נתיב להעברת סיוע דרך הים. ממשלת ישראל צריכה לעשות יותר כדי להגדיל את היקף הסיוע שנכנס. בלי תירוצים. אסור להם להציב מכשולים בפני העברת סיוע. הם חייבים לפעול להחזרת שירותים בסיסיים וחוק וסדר בעזה כדי שסיוע יגיע לידי מי שצריך. לישראל יש זכות להגן על עצמה. אנחנו מחויבים לביטחון ישראל. חמאס לא יכול לשלוט בעזה. לחמאס לא אכפת מחיי חפים מפשע כולל חייהם של תושבי עזה".

האיום שמציב חמאס לתושבי ישראל צריך להיות מוסר. לאור הסבל בעזה חייבת להיות הפסקת אש מיידית בעזה. לפחות למשך 6 שבועות. זה מה שעל השולחן. זה יאפשר להוציא חטופים החוצה ולהכניס סיוע פנימה. חמאס טוען שהוא רוצה הפסקת אש. יש עסקה על השולחן. חמאס צריך להסכים לעסקה הזו".