רון דרמר, השר לעניינים אסטרטגיים של מדינת ישראל, התראיין היום (שני) לפודקאסט של דוני דויטש ואמר כי יהיה שלטון פלסטיני - אך לא מדובר ברשות הפלסטינית או בחמאס.

דו״ח הזוועות של האו״ם נחשף: ״מידע משכנע״ שחטופים נאנסו בשבי
בשקט בשקט: כך אבו מאזן פועל לצרף את חמאס לאש"ף | דיווח

"הפלסטינים יצטרכו לשלוט בעצמם, ויצטרכו לקחת אחריות על חייהם", אמר דרמר. "מי תהיה אותה הנהגה פלסטינית - עוד אין לדעת. אבל ברור שהיא לא תהיה חמאס. אנחנו מתנגדים לכך שהרשות הפלסטינית תעשה זאת, משום שהיא לא טיפלה בטרור ובקיצוניות בתוך החברה הפלסטינית - תחת שליטתה כיום, אז למה שנחזיר אותם לשלטון בעזה רק כדי לחזור על אותה טעות?", תהה.

עוד אמר, "האם יכול לצמוח כוח פלסטיני אחר? אני חושב שכן. אבל הוא לא יוכל לצמוח כל עוד הפלסטינים חושבים שלחמאס עדיין יש עתיד", הסביר את המשך הלחימה. "רק כשיהיה ברור שחמאס עבר מהעולם - תהיה הזדמנות למנהיגות אחרת שתצמח. אנחנו נצטרך לעבוד עם גורמים פלסטיניים מקומיים כדי לאפשר להם לשלוט בעצמם".

חמאס (צילום: REUTERS/Khaled al-Hariri)
חמאס (צילום: REUTERS/Khaled al-Hariri)

בחלק אחר בריאיון, הוא המשיך ואמר שחמאס לא מעוניין במדינה פלסטינית: "אולי הוא יעצור לחמש דקות כדי לקבל מדינה רק על מנת שיוכל להמשיך את הג'יהאד שלו ברחבי המזרח התיכון". הוא הוסיף ופנה למי שתומך בפתרון שתי המדינות, ואמר: "אבל גם הצד השני בפוליטיקה הפלסטינית מעוניין במדינה על מנת להמשיך את הסכסוך - לא על מנת לסיים אותו. לכן אני מבקש מכל מי שתומך בפתרון שתי המדינות, יש לי רק דרישה אחת - אל תפרידו הקמת מדינה, משלום עם ישראל. כי אם תפרידו בין השניים - אתם מבטיחים שלעולם לא יהיה שלום".

נזכיר כי לפני כשבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לחברי הקבינט המדיני ביטחוני את "תכנית היום שאחרי חמאס". עיקרי התכנית עוסקים במישור האזרחי ובזהות הגוף האחראי על כך, פירוז הרצועה וחופש הפעולה שיישמר לצה"ל בה. "ישראל תשמור על חופש פעולה מבצעי בכל רצועת עזה, ללא הגבת זמן, לצורך מניעת התחדשות הטרור וסיכול איומים מעזה", נכתב בתחילת המסמך. כמו כן, צוין כי "מרחב האבטחה שמוקם ברצועת עזה בשטח הגובל עם ישראל יתקיים כל עוד קיים בו צורך ביטחוני".

בסיום המסמך, הביע נתניהו פעם נוספת את התנגדותו להקמת חד צדדית של מדינה פלסטינית: "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר כזה יושג אך ורק במשא ומתן ישר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בדצמבר, דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה דיונים בקבינט המלחמה, כדי שלא ייחשף שניהול העניינים האזרחיים ברצועת עזה ביום שאחרי חמאס - יחייב לתת לרשות הפלסטינית תפקיד מסוים. בנוסף, דווח כי ראשי מערכת הביטחון אמרו שביקשו תשובות - ונתניהו לא השיב להן.