גורמים במערכת הביטחון הזהירו את ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המתיחות מול ארצות הברית עלולה לגבות מחיר כבד מאוד מישראל. כך על פי דיווח של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13

האריס בהתבטאות חריגה: "יש להבדיל בין ממשלת ישראל לאזרחיה"
התסכול של ביידן מנתניהו הולך וגובר: זה מה שהוא נתפס אומר במיקרופון | צפו

לפי הדיווח, הגורמים שוחחו עם נתניהו ועם חברי קבינט המלחמה, ואמרו כי "המצב מול ממשל ביידן רגיש מאוד, והמתחים מולם הולכים ומתעצמים. המתחים האלו גוברים ככל ששנת הבחירות בארצות הברית מתקדמת, והאמריקאים עלולים לפגוע בהמשך בסיוע הצבאי לישראל".

המתיחות עם ארצות הברית מעמיקה מזה מספר חודשים, והתסכול של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מראש הממשלה נתניהו ממשיך לגבור, כאשר מנהיג ארה"ב והמועמד לנשיאות נתפס במיקרופון כשהוא אומר שהוא ונתניהו יצטרכו לקיים 'פגישת בוא לישו' בשל המשבר ההומניטרי בעזה.

משמעות הביטוי "שיחת בוא לישו" היא פגישה בה נאמרים דברים קשים אך שיש בהם מין האמת. יחד עם זאת, בשלב מסוים הבין הנשיא שהוא מוקלט ולא הרגיש צורך לסתור את דבריו: "זה טוב", אמר.

מוקדם יותר היום (שבת) סגנית נשיא ארצות הברית קמאלה האריס השמיעה התבטאות חריגה, כאשר בריאיון לרשת CBS אמרה כי "צריך להבדיל בין הממשלה הישראלית לאזרחיה".

האריס, שבשבוע שעבר ברקע פגישתה עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קראה להפסקת אש מיידית ברצועה, אמרה כי "אם מסתכלים על הזוועות שקרו בשבעה באוקטובר, ומצד השני המשבר ההומניטארי ברצועת עזה - האזרחים אינם השלטון. לאזרחי ישראל יש את הזכות לביטחון - ממש כפי שיש לתושבי רצועת עזה".