לאחר הסיבוב השני בבחירות המקומיות שנערך אתמול, לאורך הלילה (בין ראשון לשני) הגיעו תוצאות האמת מהערים שבהן לא הושגה הכרעה כבר בסיבוב הראשון. ראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב יחזור לתפקידו, לאחר שהפסיד לפני חמש שנים. בבית שמש, חל מהפך לאחר שעליזה בלוך רשמה להפסד לשמואל גרינברג. 

מי היו שיאניות התורים בקלפיות ואיפה כמעט אף אחד לא הגיע?
בית שמש: לאחר ספירת רוב הקולות - שמואל גרינברג ניצח את עליזה בלוך

קלפי בבחירות המקומיות באשדוד (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)
קלפי בבחירות המקומיות באשדוד (צילום: לירון מולדובן, פלאש 90)

במהלך הלילה, נשא יהב דברים: "אתם עוד תראו את חמש השנים הבאות. אני חוויתי חוויות יוצאות דופן בשנה הזו שבה התנהלנו כדי להשיג את המטרה. התארגנו סביבי אנשים אנשים מדהימים, כל אחד בלב חפץ ופתוח ביקש לעשות את עבודתו נאמנה. התארגנה קבוצה שהובילה אותי להישג הזה, הם באו מכל העיר". 

יונה יהב בחגיגות הניצחון בחיפה  (צילום: גביש מדיה)
יונה יהב בחגיגות הניצחון בחיפה (צילום: גביש מדיה)

בבית שמש, שמואל גרינברג שהתמודד בסיבוב השני בתמיכת דגל התורה, אגודת ישראל וש"ס, זכה ל-58.7% מהקולות. ראש העיר המכהנת עליזה בלוך תסיים את תפקידה.  

גרינברג עצמו, אמר לאחר הניצחון: "יש משימה גדולה להביא אחדות לעיר כל בוקר שאני יקום ויטול ידיים אני אגיד לעצמי באתי בשביל לשרת את הציבור אם לא נשכח את זה נוכל לממש את כל ההבטחות לגבי המשימה הראשונה- מחר בבוקר  כבר נכנסים למבצע ניקיון פסח". 

משה גפני מגיע לברך את שמואל גרינברג (צילום :דגל חדשות ועידכונים)

ברחובות מתן דיל נבחר לראשות העיר. דיל קיבל 59.3% מהקולות, זאת לעומת זוהר בלום זכה ל-41.7%, זאת לאחר שראש העיר המכהן הודח כבר בסיבוב הראשון. 

בין דיל לבלום נחתם בשבוע שעבר הסכם לפיו לא יתקיימו בחירות, דיל יהיה ראש העיר ובלום יחזיק את תיק החינוך ויהיה ממלא מקומו. עם זאת, לאחר ליל לחצים במוצאי השבת ביום ראשון חזר בו בלום מההסכם, והודיע שיתמודד עד הסוף. במחנה של מתן דיל טוענים כי התערבותו של יאיר לפיד בעניינה הפנימיים של העיר רחובות הסיגה את בלום מהסיכום.

מתן דיל (צילום: שרון גבאי)
מתן דיל (צילום: שרון גבאי)
 

ברמלה התמודדו בסיבוב השני ראש העירייה המכהן בשבע השנים האחרונות מיכאל וידל וראש העירייה לשעבר יואל לביא, שכיהן בתפקיד במשך 24 שנים. בפרדס חנה-כרכור יוני חכימי מתקווה חדשה ניצח עם 60.7% מהקולות.  באריאל ניצח יאיר שטבון את אורן חזן ונבחר לראשות העירייה

אורן חזן (צילום: שלומי יוסף)
אורן חזן (צילום: שלומי יוסף)

בקריית עקרון אילן ירימי הוא ראש המועצה החדש לאחר שהדיח את ראש המועצה המכהן מזה עשור חובב צברי. בחריש יצחק קשת נבחר לקדנציה שלישית בראשות העיר. ב‏אפרת דוב שפלר ניצח עם 53.3% מהקולות. באור עקיבא לאחר 38% מהקולות, שמחה יוסיפוב מוביל בפער של 1,183 קולות. בנס ציונה ראש העיר שמואל בוקסר ממשיך לכהונה נוספת.

בקרית גת ניצח כפיר סויסה את ראש העיר המכהן אבירם דהרי והדיח אותו לאחר 20 שנה בתפקיד. אחרי הניצחון המוחץ של המועמד לראשות העיר כפיר סויסה על ראש העיר קריית גת ב-20 שנים האחרונות אבירם דהרי, חגגו אמש ברחובות אלפי תושבים בקריית גת את המהפך ההיסטורי בעיר. 

בנאום הניצחון, אותו נשא ראש העיר הנבחר כפיר סויסה ברחובה של עיר הבטיח כי ״אהיה ראש העיר של כולם ואדאג לכלל חלקי האוכלוסייה בעיר. יש לנו עבודה רבה לפנינו בחינוך, בתרבות, בפנאי ובביטחון. אני מבקש להודות לראש העיר היוצא דהרי על 20 שנה בתפקיד. תושבי העיר מצפים ובצדק לשינוי בתחומים רבים ונעבוד קשה כדי שזה מה שיהיה.

ביהוד־מונוסון ניצח חבר המועצה הוותיק אמנון סעד את ראש העיר המכהנת יעלה מקליס, והדיח אותה לאחר שכיהנה עשור. בטירת הכרמל ניצח דודו כהן בבחירות לראשות העיר.

מיקי זוהר בחגיגות הניצחון בקרית גת  (צילום: אלדר מיכאל טייב)
מיקי זוהר בחגיגות הניצחון בקרית גת (צילום: אלדר מיכאל טייב)

בלקיה נבחר שריף אלאסד בן ה-35 לראש המועצה חדש, לאחר שהיה אח בביה"ח סורוקה כבר 10 שנים. בבנימינה-גבעת עדה התמודדו בסיבוב השני גיל חנניה ומיכל אורון־עזאני. רשויות מקומיות נוספות שבהן התקיים הסיבוב השני היו חריש, באר טוביה, אבו גוש, כפר כנא, עראבה, ערערה ובית ג'ן.