תא"ל (מיל') אמיר אביבי, מנכ"ל "הביטחוניסטים", התראיין לתוכנית "קפאין" של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM. הוא דיבר על המלחמה בצפון: "כמה זמן אפשר להחזיק את כל הצפון בלבנון?", על הכניסה האפשרית לרפיח: "כשניכנס לרפיח, יקרו דברים שלא ראינו עד עכשיו", וסיפר על הסקרים שהתנועה עשתה בקרב ערביי ישראל.

"לא יהיה את הנגב ולא את הגליל": מייסד תנועת הביטחוניסטים על האתגרים הביטחוניים
מגזר השנאה: כך האספסוף הגזעני מנהל מלחמה נגד ערביי ישראל | רן אדליסט

הוא סיפר כי בסקרים שתנועת ה"ביטחוניסטים" עשתה, הייתה שאלה לא שגרתית שהעלו: "שאלנו, 'אם מדינה ערבית פולשת לישראל, עם מי אתם נלחמים?' היו כאלה שאמרו: 'אנחנו עם ישראל', אבל 50 אחוז אמרו: 'אנחנו נשב על הגדר לראות מי מנצח'. מעל 20 אחוז אמרו: 'אנחנו נילחם עם המדינה הערבית'".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

המדגם נערך על ידי מחלקת המחקר של "הביטחוניסטים", בקרב 1,156 משיבים מקרב האוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל המשתמשת באינטרנט, ועבר בקרה כדי לוודא ייצוגיות בהיבטים של גיל, מגדר, לאום, דתיות, וזיהוי עצמי פוליטי (טעות הדגימה המירבי הוא ±3% בהסתברות של 95% עבור המדגם היהודי (919 משיבים) מרווח טעות הדגימה המירבי הוא ±3.5% בהסתברות של 95%; עבור המדגם הערבי (237 משיבים) מרווח טעות הדגימה המירבי הוא ±6.5% בהסתברות של 95%).

מתפרעים במזרח ירושלים (צילום: נאסר אישטייח, פלאש 90)
מתפרעים במזרח ירושלים (צילום: נאסר אישטייח, פלאש 90)

הוא ממשיך ואומר, "ראינו שישנו אחוז שהוא מגיע מעל 20 אחוז שלא מכירים בזכות קיומה של מדינת ישראל. יותר מזדהים עם האידיאולוגיה של האחים המוסלמים, שבעצם זו האידיאולוגיה של חמאס, שמנסים להיות יותר דתיים ומתחברים למסרים הדתיים היותר קיצוניים. מבחינתם, אם הייתה להם הזדמנות או מרגישים שזה שעת כושר - בהחלט היו נכנסים למעגל כפי שראינו ב'שומר חומות', בערים המעורבות כמו ירושלים, לוד, רמלה, עכו. מה שמצליח לאחד אותם זה אל אל-אקצא. זה הגורם היחידי שמאחד את כל הפלשתינים באשר הם, בהיעדר שום היסטוריה משותפת או איזשהו אתוס".

תפילת יום שישי האחרון של הרמדאן בהר הבית  (צילום: רויטרס)
תפילת יום שישי האחרון של הרמדאן בהר הבית (צילום: רויטרס)

הוא מוסיף, "אוהבים לנסות ולטאטא את זה מתחת לשטיח להתעלם. אני נגד להתעלם, כי כשמתעלמים, גם לא מטפלים בזה, לא רק ביטחונית, גם חינוכית, עם התכנים שאותם חבר'ה העוברים בבתי הספר, תכנים פלשתינים, או העובדה שיש 15 אלף סטודנטים, ערבים ישראלים שלומדים ביהודה ושומרון, בג'נין, בשכם".

לשאלה האם מרדימים אותנו והאם אנחנו עלולים להיות מופתעים הוא ענה: "קודם כל: כן. כולנו בסך הכל מתנהגים בסדר גמור, אבל יש מיעוט קיצוני שבסופו של דבר עלול למצוא הזדמנות ולהיכנס למעגל הלחימה. אנחנו עלולים להיות מופתעים. יש מיעוט קיצוני בערביי ישראל שעלול להיכנס למלחמה ברמדאן".

סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
סיום חודש הרמדאן בהר הבית, 2022 (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

באשר למטרה של ארגון הטרור בעזה הוא אומר, "חמאס בונה על זה שמה שהוא לא הצליח ב-7 באוקטובר, הוא יעשה עכשיו להניע את ערביי יהודה ושומרון וגם את ערביי ישראל". הוא מוסיף שהמסרים של חמאס מאד ברורים: "אנחנו יצאנו למלחמה אנחנו אלה שסופגים אלה שחוטפים, הגיע הזמן שאתם תכנסו מתחת לאלונקה. המסר הוא לערביי יו"ש וישראל כי הם לא הצטרפו למתקפת 7 באוקטובר", אומר.

"זה מה שחמאס ציפה כפי שהיה ב'שומר חומות' - וזה לא קרה. חמאס מקווה לרמדאן הזה כדי להכניס את הגורמים האלה לתוך מעגל הלחימה ולכן הכוננות מאד מאד גבוהה. לכן גם ההחלטה לא לאפשר לפלסטינים מיהודה ושומרון להגיע להר הבית, כן לאפשר חופש פולחן לערביי ישראל וכל הזמן להעריך את המצב. אם יראו החרפה או שינוי אז גם להגביל את הגילאים או כמות האנשים שעולים על ההר", אמר.

הר הבית (צילום: אופירה הלוי)
הר הבית (צילום: אופירה הלוי)

באשר למלחמה בעזה, הוא אמר: "אושרו תוכניות פעולה במחנות המרכז ולסיים ברפיח. כשניכנס לרפיח, שם יקרו דברים שלא ראינו עד עכשיו בלחימה", והוסיף: "יש שתי משימות מרכזיות בעזה: מחנות המרכז, יש שם שני גדודי חמאס שטרם טופלו, דיר אל בלח, נוסייראת, ויש כמובן את רפיח. כדי להשיג את תוכניות המלחמה: מיטוט החמאס והחזרת החטופים. הכל יושב על רפיח. כשניכנס לרפיח, שמה הכל יוכרע. זה ייראה שונה לגמרי ממה שהיה עד עכשיו. אין להם יותר לאן לסגת. שם נראה דברים שלא ראינו עד עכשיו בלחימה. עכשיו הם יהיו עם הגב לקיר. נגמר הסיפור".

תיעוד של מבצע חילוץ החטופים ברפיח (צילום: דובר צה"ל)

באשר לתזמון מלחמה בצפון, אמר כי "כל יום שאנחנו לא מסיימים בדרום זה עוד יום שדוחים את הכניסה לצפון": "קבענו אסטרטגיה מהיום הראשון של המלחמה, קודם כל הכרעה בדרום, ואחר כך ריכוז מאמץ בצפון". על מלחמה אפשרית הוא אומר: "הבנו מהתחלה כשפינינו עשרות אלפים מבתיהם בצפון, שהם לא יחזרו אם המציאות בצפון לא תשתנה מקצה לקצה. בסופו של דבר, את חיזבאללה צריך לעקור מדרום לבנון, להוציא אותם משם, להסיר את האיום הישיר על הישובים בצפון. אפשר לעשות את זה בשתי דרכים: או שזה יקרה בדרך דיפלומטית והסיכוי הולך וקטן כי אנחנו רואים נכונות אמריקאית להציב איום צבאי אמין".

יואב גלנט מאיים על חיזבאללה (צילום :אלעד מלכה)

הוא ממשיך ומוסיף, "אנחנו רואים את המדיניות כלפי איראן, את הניסיון של הוכשטיין שמנסה דיפלומטיה בלי להבין שאיראן מבינה רק דבר אחד: כוח. אה לא מאיים עליהם לא תוכל להשיג הישגים. לכן שאנחנו מסתכלים על החודשים הקרובים, בהנחה שמתי שהוא ניכנס לרפיח ונכריע, נצטרך להפנות את המבט צפונה. בסופו של דבר אתה צריך להחזיר את האזרחים. כמה זמן אפשר להחזיק את כל הצפון בלבנון?".