מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, פנה היום (רביעי) באופן חריג לשרי הממשלה, על רקע המשך המלחמה. כעת מתברר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט עודכנו מראש בנוגע לתוכן ההצהרה שפורסמה לפני כחצי שעה, והיו ערוכים לכך. 

בדרך לליכוד? מפלגתו של גדעון סער עם תשובה ברורה בנושא
בעיצומו של מסע הבחירות: טראמפ קיבל בשורה מעודדת נוספת

מי שעדכן את השניים בנוגע לכך הוא הרמטכ"ל הרצי הלוי. כמו כן, נתניהו עודכן ע"י המזכיר הצבאי האלוף אבי גיל, כי הלוי יקיים שיחת הבהרה עם גולדפוס, זאת בעקבות הביקורת שמתח על שרי הממשלה. 

מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, בממשלה היה מי שחיזק את דבריו של מפקד אוגדה 98. שר הפנים משה ארבל: ״אני מחבק ומאמץ אל לבי כל מילה מדבריו של תא״ל דן גולדפוס. מפקד ולוחם אמיץ וגיבור. עלינו להסיר את כל גורמי הפירוד, לסלק המחיצות המבדילות, ולגרש שנאת חינם מתוכנו. נכבד איש את רעהו, נהיה מתונים זה לזה, ורק יחד ננצח״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "תא"ל דן גולדפוס הוא לוחם עז נפש, ומפקד מהזן שצה"ל צריך היום יותר מתמיד. כפי שהוא דהר קדימה בלחימה בחאן יונס, כך הוא דוהר קדימה ומבטא את התחושה האמיתית של הלוחמים בשטח שדורשים מאיתנו להיות ראויים לגבורה, להקרבה ולביחד של הלוחמים. זה לא הזמן להבהרות ובירורים. דבריו היוצאים מהלב חייבים להכנס ללב של כולנו. את ההערות הפיקודיות וההבהרות תשמרו לאחראים לכשל".

משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה ארבל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח״כ אלי דלל (הליכוד): "דבריו של תא״ל גולדפוס יוצאים מדם ליבו ומגרונם של מאות אלפי החיילים והמילואימניקים שכבר 5 חודשים נלחמים כתף אל כתף. ‏מחבק אותו. ‏מחזק אותו. ‏מציע לכל חבריי הפוליטקאים ולנו כעם להקשיב היטב וליישם. ‏אנחנו חייבים להיות ראויים".

סגן הרמטכ״ל לשעבר יאיר גולן, תמך בדבריו של גולדפוס, וכתב: "נאום חשוב של מפקד אוגדה 98. את גולדפוס קיבלתי כמפקד הפלס״ר בחטיבת הנח״ל. כבר אז היה איש אמיץ וישיר, לוחם ומפקד מעולה. גולדפוס, מצדיע לך".