על רקע הצעד הדרמטי של גדעון סער, שהתפצל מהמחנה הממלכתי, סיעת תקווה חדשה שעליה הכריז סער - עוברת בקושי את אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בלבד, שברובם המוחלט באים על חשבון המחנה הממלכתי. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף Panel4All.

הליכוד שומר על כוחו למרות דו"ח מירון; לפיד מתרסק | סקר מעריב
המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק; ומה הפער מהליכוד? | סקר מעריב

לנוכח המשך הדשדוש במלחמה בדרום ובצפון והקיפאון במגעים לעסקת חטופים, לא חלו שינויים מהותיים במפת המנדטים.



בתשובה על השאלה: אילו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, וגדעון סער, שפרש מהמחנה הממלכתי, היה מקים סיעה חדשה בראשותו, למי הייתם מצביעים? התשובות היו: המחנה הממלכתי 36 מנדטים (40 בסקר הקודם), הליכוד 18 (18). העבודה (1.8%) ובל"ד (1.9%) לא עוברות גם השבוע את אחוז החסימה.



בתשובה על שאלה נוספת: מי מהשניים – בנימין נתניהו או בני גנץ - מתאים יותר להיות ראש ממשלת ישראל? התשובות היו: גנץ 47%, נתניהו 34%. 19% נוספים השיבו  - לא יודע.



מהפילוח עולה כי בקרב מצביעי הליכוד גנץ מקבל 18%, בעוד נתניהו זוכה לרוב גדול של 70%. 12% השיבו - לא יודע. לעומת זאת, בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ זוכה ל־92%, לעומת 5% התומכים בנתניהו. 3% בלבד השיבו לא יודע. בקרב מצביעי יש עתיד גנץ מקבל 86%, נתניהו 1%, ו־13% נוספים השיבו - לא יודע.

בתשובה על שאלה נוספת: גדעון סער או איתמר בן גביר דורשים מבנימין נתניהו לצרף אותם לקבינט המלחמה. מה עמדתך בנושא? – התשובות היו: לצרף את גדעון סער – 15% תומך מלא ו־26% די תומך. לעומתם, 19% השיבו – די מתנגד לצירופו לקבינט המלחמה ו־21% נוספים השיבו מתנגד מאוד. 21% השיבו שאין להם דעה בנושא, 22% ממצביעי הקואליציה ו־13% ממצביעי האופוזיציה.



מהתשובות עולה כי קיים כמעט שוויון בין התומכים למתנגדים לצירופו של סער לקבינט המלחמה. לעומת זאת, קיים רוב נגד צירופו של בן גביר לקבינט המלחמה. 19% השיבו תומך מאוד ו־12% די תומך. לעומתם, 8% השיבו די מתנגד ו49% מאוד מתנגד.  ל־12% לא הייתה דעה בנושא, 13% ממצביעי הקואליציה ו־4% ממצביעי האופוזיציה.

בסקר, שנערך ב־14־13 במרץ, השתתפו 601 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4%