מלחמת חרבות ברזל: החוקר הפוליטי ד"ר מכרם רבאח, התראיין היום (שלישי) לערוץ הסעודי אל חדאת' ופרש את משנתו לגבי ארגון הטרור חיזבאללה ולא היסס מלתקוף ישירות את מזכ"ל הארגון - חסן נסראללה. בסיום הראיון, רבאח נעצר על ידי הרשויות בלבנון שהודיעו, כי חקירתו תושלם בשבוע הבא. 

"הכל חוץ מניצחון": שמחה רוטמן רותח בעקבות הסרטון של דובר צה"ל
אב החטופה זועם: "שיחטפו לסמוטריץ' את הילדים, אטום לב"

בפתח הראיון אמר ד"ר רבאח: "מה שקורה היום זה סימן ואישור על הדברים שאנו אומרים שאנחנו מוקפים בשליליות של חיזבאללה. זה לא נשמע מתוך לבנון ולא מסביבת חיזבאללה. אנחנו באופן מתמשך מזכירים ומסיתים על רעיון המדינה, החוק, ורעיון השליטה הבלעדית על הנשק, ואפילו במה שקשור לעם הפלסטיני".

מכרם רבאח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מכרם רבאח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אנו חושבים ביחד עם כל העולם הערבי שלא ניתן לעמוד בפני העימות הזה כל עוד יש ארגון שקשור לאיראן שמקדם את הסחר בסמים והורג את המתנגדים לו", המשיך. "חיזבאללה אפילו משתמש במערכת המשפט הלבנונית. אני אחד מתוך אלפי האנשים שמסרבים להיכנע לנרטיב של חסן נסראללה. קולו אינו שייך למאה ה-21, כי דיכוי המתנגדים לגישת חיזבאללה וההשתלטות האיראנית על המזרח הערבי זהו הליך התנגדות, ומה שחיזבאללה מבצע בדרום לבנון הוא סחר בדמי הלבנונים ובדם העם הפלסטיני".

מכרם רבאח. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לאחר מכן אמר: "ממה שאנו רואים, בלבנון אין צדק. השכבה הפוליטית הלבנונית שולטת באופן מוחלט על מערכת המשפט הלבנונית, ומה שראינו היום בהתנהגותו של הממונה על הממשלה, זוהי ריקנות של הצד. הבעיה המרכזית שאני אדם גדלתי בבית של שופט, ואני בוגר משפטים ואני מודע לזכויותיי ומודע שבחוקה הלבנונית מוענקת לי זכות חופש הביטוי".

"אמרתי זאת מול הביטחון הכללי ואגיד זאת כאן - אנחנו פוחדים רק מדבר אחד והוא השמדת המדינה הזאת, והשמדת האזור הזה. לכן, אנו חושבים שכל הקרבה שאנחנו עושים באמצעות ההגנה על ערכינו המשותפים כבני אדם זהו צעד לכיוון הנכון, ואם חיזבאללה רוצה להרוג אותנו כי אנחנו מגנים על ערכינו כבני אדם הוא לא רק אשם כלפינו אלא אשם כלפי עצמו וכלפי טענתו שהוא המגן של העם הלבנוני", אמר לסיום.

ביירון - חברת תרגום וכתיבה