לאחר חודש בלבד: ראש מטה משפחות החטופים דניאל קוגן התפטר היום (שלישי) מתפקידו. קוגן הגיע על תקן דובר ויועץ תקשורת למטה משפחות החטופים וזאת אחרי עזיבתם של חיים רובינשטיין מתפקיד הדובר לפני כשבועיים ורונן צור מתפקיד המנהל לפני כן. קוגן כתב אמש בקבוצה הסגורה של המטה שבגלל חידוש המשא ומתן "זה הזמן לקחת צעד אחורה". קוגן שיגר בעצמו הודעה לפיה הוא "נסוג", לאור העובדה שהמו"מ חודש והמנדט של הצוות הורחב. לדבריו המטרה שלשמה הצטרף הושגה.

"לחבק את נתניהו": האסטרטגיה של מחליפו של רונן צור במטה החטופים נחשפה
המו"מ בעיצומו, ובקרב המתווכות חוששים: ״הסיכוי האחרון לעסקה"

בתוך כך, לאחרונה דווח בחדשות 12 אודות הקלטות מפגישה בין דניאל קוגן לבין נציגים ממשפחות החטופים, ובהן הוא נשמע מציע אסטרטגיה חלופית למאבק המשפחות, בגישה מחבקת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא (נתניהו), מבחינתו, אומר: איך אני יכול להשיג את ליטרת הבשר שלי באירוע של החטופים. ואנחנו צריכים לגרום לו לאינסנטיב (תמריץ) לכך שהחזרת החטופים זה גם משהו שהוא יכול להרוויח ממנו", נשמע קוגן.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שלט להחזרת החטופים (צילום: Amir Levy/Getty Images)
שלט להחזרת החטופים (צילום: Amir Levy/Getty Images)

בהמשך הוא אומר כי יש לנקוט בגישה מחבקת כלפי נתניהו, ומוסיף: "לא רוצה לעשות את זה בצורה גרוטסקית, כי אתם באמת עברתם גיהינום על ידי כל מקבלי ההחלטות שם, וכמובן על ידו. זה גם ייראה באמת קצת מגוחך, אם פתאום יבואו לאולפנים ויגידו 'ביבי, אתה מלך'. לא. זה צריך להיות מאוד מתוחכם ומאוד יצירתי על מנת לא לגרום למחנה שתמיד היה איתנו, לבוא ולהגיד 'חברים, ההתרפסות הזאת היא גורמת לנו להקיא. סליחה, זה במילים שלנו".

רונן צור, מטה משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
רונן צור, מטה משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, הודיעה ראש מערך התקשורת הבינלאומית במטה, ליאת-בל סומר, בעקבות חילוקי דעות. כזכור, ההתפטרות מגיעה לאחר חודש בלבד מאז יועץ התקשורת לשעבר של המטה רונן צור פרש מתפקידו.

ליאת-בל סומר (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ליאת-בל סומר (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

בהודעה הרשמית כתב: "במפגש משפחות החטופים שהתקיים הבוקר הובע חשש כבד של משפחות החטופים מפני תגובות של גורמים פוליטיים בקואליציה על מעורבותי בניהול המטה. במפגש הובאו עדויות לכך שחלק מהמשפחות ספגו איומים בביקוריהם בכנסת ובמפגשים עם חברי קואליציה, אשר התנו את סיועם למשפחות החטופים בשינוי הרכב מובילי המטה".