ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. גורמים שנכחו בדיון דיווחו: "יצאנו בתחושה שהשתתפנו באירוע פוליטי של נתניהו ולא בדיון מקצועי חסוי". עוד אמרו כי "80% מהדיון היה עיסוק בפוליטיקה, המסרים של רה"מ היו מכוונים לצורך ההדלפות והדבר הזה מאוד בלט והורגש במהלך כל הדיון".

העקיצה לגנץ ומופע הצרחות של גוטליב: מה קרה בדיון החסוי עם נתניהו?
השר בן גביר בביקור בנגב: "ביצעתי עשרות שינויים לחיזוק המשטרה בדרום"

גורם נוסף שהשתתף בדיון התחבר גם הוא לדברים והוסיף: "במהלך הישיבה, נתניהו הקפיד באופן תדיר להזכיר כי כל העולם והממשל האמריקאי בפרט - כולם רוצים להפיל אותו באופן אישי. לכן הוא לא מסתיר שיש עימות עם ארה"ב. לשאלתם של ח"כים כיצד הוא מתכוון ליישב את המחלוקות עם הבית הלבן, נתניהו השיב כי "אילו גורמים בתוך ישראל לא היו מסייעים לבית הלבן להפיל אותו - המצב היה הרבה יותר טוב". 

"נתניהו בוחר להפיל על האופוזיציה את האחריות על המשבר עם וושינגטון, כאשר הוא בעצמו מייצר את המשבר ומנפח את ממדיו", טוען אחד מחברי הוועדה.

לשאלת אחד מחברי כנסת מהאופוזיציה: "האם ממשל ביידן אסר על ישראל להיכנס לרפיח?", השיב נתניהו בגיחוך ולא נתן תשובה חיובית חד-משמעית. 

עוד עלה לדיון נושא המלחמה בצפון. נתניהו דיבר על כך שברצועת בעזה יש לייצר מציאות ביטחונית אחרת, כמו בג'נין - וזה ייקח זמן. רה"מ נשאל "האם זה אומר שכל עוד נמשכת לחימה בעזה, לא נטפל בצפון?" על כך השיב נתניהו: "מלחמה בעזה בעצימות גבוהה לא תימשך עוד הרבה זמן, אנו מקדימים את הלו"ז".