במקביל לנסיעתם של השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי לוושינגטון, מתקיימים מגעים גם לביקור בשבוע הבא בארה"ב של שר הביטחון יואב גלנט. בינתיים קיים אישור עקרוני של ראש הממשלה, אולם פרטי הנסיעה עדיין לא נסגרו.

הסיוט של סינוואר מתחיל להתממש: קרב החמולות ברצועת עזה יצא לדרך
יותר מסוריה ותימן: ישראל המדינה השנייה הכי מסוכנת בעולם

כאמור, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ישגר לארצות הברית את השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המטה לביטחון לאומי (מל״ל) צחי הנגבי. זאת, לפי ההודעה, "לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן".

עוד נמסר, כי למשלחת יתלווה נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש).

נתניהו הבהיר כי הוא נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל סופית את שארית גדודי החמאס, תוך מתן פתרונות הומניטריים לאוכלוסייה האזרחית.

אתמול פורסם כי נתניהו וביידן שוחחו לראשונה לאחר כחודש של נתק ובצל המתיחות הגואה בין הצדדים במשך כ-45 דקות. בתום השיחה עדכן הבית הלבן כי השניים דנו על ההתפתחויות האחרונות בעזה, כמו גם על המאמצים להגברת הסיוע ההומניטרי לרצועה והמצב ברפיח.
בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

כשעה לאחר מכן, פרסם ראש הממשלה התייחסות לשיחה ומסר כי "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול חמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".