ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למחלוקת עם ארצות הברית סביב המשך הלחימה בעזה. בסרטון שהפיצה לשכתו, אמר נתניהו כי "בתחילת הדרך אנחנו הסכמנו שצריך לחסל את החמאס. אבל במהלך המלחמה, זה לא סוד, היו בינינו חילוקי דעות על הדרך הטובה ביותר להשיג את היעד הזה. בתחילת הדרך אמרתי לנשיא: 'אי אפשר לנצח את החמאס בלי שצה״ל ייכנס לרצועת עזה'", הוסיף. 

ביידן ונתניהו סיכמו: משלחת ישראלית תצא לוושינגטון כדי לדון במבצע ברפיח
"הממשל האמריקאי מאמין לסקרים בישראל, נתניהו לא מוצא חן בוושינגטון"

"בשיחה האחרונה שלנו אמרתי לו: אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה״ל ייכנס לרפיח, וזאת כדי לחסל את שארית גדודי החמאס. כך נעשה גם הפעם, אני רוצה שתדעו שכבר אישרתי את התוכנית המבצעית של צה״ל, ובקרוב נאשר גם את התוכנית לפינוי האוכלוסייה האזרחית מאזורי הקרבות. הנשיא ביידן, שאני מעריך את תמיכתו, ביקש להציג בפנינו את ההצעות של אנשיו גם בתחום ההומניטרי וגם בנושאים אחרים. וכפי שאמרתי - היו פעמים שהסכמנו עם ידידינו, והיו פעמים שלא הסכמנו איתם. בסופו של דבר, תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו, וכך נעשה גם הפעם", הוסיף.

בסיום דבריו, הדגיש נתניהו כי "בשעה שאנחנו נערכים להיכנס לרפיח, וזה ייקח קצת זמן, אנחנו ממשיכים לפעול בכל העוצמה. ממשיכים לפעול בח׳אן יונס, במחנות המרכז, בחיסול ובתפיסת בכירי החמאס כפי שעשינו עכשיו בשיפא, בחיסול מאות רבות של מחבלים. כפי שהתחייבתי לכם פעם אחר פעם - אנחנו נחושים להשיג את הניצחון המוחלט, ואנחנו נשיג אותו״.

דבריו של נתניהו נאמרים ברקע היציאה המסתמנת של השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המל"ל צחי הנגבי לוושינגטון. למשלחת יתלווה נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש). מי שצפוי להמריא לארצות הברית כבר ביום ראשון הקרוב הוא שר הביטחון יואב גלנט, כשבסביבתו מבהירים כי אין קשר בין הנסיעות. 

רון דרמר (צילום: אמיל סלמן/הארץ)
רון דרמר (צילום: אמיל סלמן/הארץ)

מה שמעניין הוא האופי המדיני-ביטחוני והלו"ז של הביקור. מעבר לשיחות בפנטגון עם מקבילו האמריקאי לויד אוסטין, גלנט צפוי לקיים פגישות עם בכירי הממשל, היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן והשליחים הבכירים של הנשיא ביידן , עמוס הוכשטיין וברט מקגורק.