הממשלה החליטה כי היא מוותרת על העלאת גיל הפטור מגיוס לגיל 35. החלטת הממשלה בסוגיה מגיעה לאחר ההערות שנמסרו בסוגיה מצד היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה

ישראל צריכה לקבל רק החלטה אחת ולעשות מהפך אסטרטגי בעזה | ישראל זיו
נתניהו לשרי הליכוד המתנגדים לחוק הגיוס: בלעדיו אין ממשלה | דיווח

בין היתר, טענה מיארה כי העלאת הגיל פוגעת לכאורה בחופש העיסוק של החרדים. במסגרת המתווה הנוכחי של חוק הגיוס, צפוי גיל הפטור לעלות מ-26 ל-35. עוד הוסיפה כי יש דמיון רב בין הנוסח הנוכחי של המסמך להסדרים אחרים שנפסלו בעבר. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)

בתגובה, האשים יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי מדובר בהונאה: ״מדובר בהונאה שקופה. העלאת גיל הפטור ל-35 היתה תמיד ״עז״ שנועדה להסתיר את זה  שבחוק ההשתמטות אין חובת גיוס, אין סנקציות כלכליות, ולא יתגייס אפילו חרדי אחד. החוק הזה הוא חרפה ועלבון ללוחמים״.

מוקדם יותר, דווח בכאן רשת ב' כי על אף הביקורת הרבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לוותר על הניסיון להעביר את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.   

כמו כן, נתניהו אף שלח מסר לחבריו בליכוד שנעים באי נוחות בסוגיה, לפיו ללא העברת החוק, הממשלה לא תוכל לכהן עוד לזמן רב. יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס אתמול לסערה סביב טיוטת חוק הגיוס החדש, ואיים כי ככל שהחוק יעבור הוא וחברי סיעתו לא יוכלו להמשיך להיות חברים בממשלה. 

״חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו", אמר גנץ בפתח דבריו והוסיף: "אנו פועלים כדי שחוק כזה לא יעבור במתכונת הזו. לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".