ברקע חוק הגיוס: יו"ר הכנסת, אשת ראש הממשלה וח"כים ושרים מהקואליציה ומהאופוזיציה קיבלו מהמילואמניקים "צו 8 לאחדות". עשרות חברי כנסת מהמפלגות השונות חתמו במהלך השבוע האחרון על "צו 8 לאחדות" אותו הגישו להם אישית מילואימניקים שחזרו מעזה ומגבול לבנון ופעילים בתנועת "המילואימניקים".

המהלך הוא חלק מהקמפיין של תנועת נפגשים ו"המילואימניקים" להחתמת ראשי המשק, פוליטיקאים, מנהיגי המגזר השלישי, וכחלק מקמפיין מימון המונים לטובת בניית קהילת המילואימים של ישראל הפועלת ברחבי בכדי להוקיר את משרתי המילואים ולדאוג לרווחתם, ובמטרה להמשיך את רוח האחדות הגדולה איתה יצאו עשרות אלפי לוחמים משדה הקרב אל תוך החיים האזרחיים.

במסגרת המיזם, התבקשו הח"כים לחתום על צו 8 לאחדות ולהזמין באופן אישי ח"כ או שר מ'הצד הפוליטי השני' לחתום ולהעביר הלאה את צו 8 לאחדות בשיטת "תעביר את זה הלאה".

בין החותמים: יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שאירח את המילואימניקים בלשכתו לפגישה ארוכה, אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, השר יצחק ווסראלוף מעוצמה יהודית, השר לשעבר ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, ח"כ יוראי הרצנו מיש עתיד , ח"כ ארז מלול מש"ס, ח"כ משה סעדה מהליכוד, ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית ח"כ מיכל וולדיגר וח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית ועוד רבים.

תנועת נפגשים ו"המילואימניקים", עובדים בחודשים האחרונים על גיבוש מתווה העוסק בפתרונות לאור סוגיית הגיוס, וכן מקדמים בפועל פרויקטיים מעשיים המשלבים את הציבור החרדי במערך הבטחוני.

מובילי הקהילה ומיזם "צו 8 לאחדות" מוסרים כי בימים בהם סוגיית חוק הגיוס עולה שוב ושוב, והקרע בעם חלילה מאיים לשוב, יש לייצר חזית איתנה ואחידה שמתחייבת כי במקביל לקידום מתווה הגיוס, מוכרחים להלחם על האחדות ולעשות הכל כדי לא להקרע חלילה ל2 מחנות בעיצומה של המלחמה, מציאות שתסכן את קיומנו ועתידנו. בשל כך עשרות מילואימניקים לוחמים ימשיכו בשבוע הקרוב לחלק אלפי צווי 8 לאחדות במאות מוקדים ברחבי הארץ.

דוד סולמון, מילואימניק ומייסד "קהילת המילואימניקים" מבית "נפגשים": "אנו מברכים את עשרות השרים והח"כים שהצטרפו ליוזמה חשובה זו ומקווים שיהפכו את המילים למעשים.  זהו זמן למנהיגות אחראית המהווה דוגמא אישית לפני כל חתימה כזו או אחרת. 

ב-7 באוקטובר מאות אלפי מילואימניקים מעם ישראל קיבלו צו 8, חלקם הגדול עודנו ממשיכים להילחם אבל יחד איתם ויחד עם מיליונים מעם ישראל,יש צו 8 אחד שהוא רלוונטי היום יותר מתמיד- צו 8 לאחדות. כעת, אנו קוראים לכלל אזרחי ישראל, קחו עליכם את משימת האחדות ותעזרו לנו ב'נפגשים' להקים את קהילות המילואימניקים ברחבי הארץ במטרה להמשיך ולהפיץ את בשורת האחדות שרק איתה ננצח באמת".