מלחמת חרבות ברזל: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שלישי) את שר הביטחון יואב גלנט, "ידידי שר הביטחון, אחרי הכשל הנוראי ב7.10, דיון מקצועי וחשיבה מחדש על בניין הכוח והתעצמות צה״ל לשנים הקרובות זה לא פוליטיקה. זה חיוני ויבטיח שצה״ל ימנע את הטבח הבא וינצח בכל האתגרים הגדולים העומדים לפנינו".

נקמה איראנית? צביקה יחזקאלי שמע את האיומים והחליט לשלוח מסר
"האמון של נסראללה התערער, החיסול בסוריה השפיע על צמרת חיזבאללה"

כזכור, אתמול כתב השר סמוטריץ׳ לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מטיל וטו על כינוס הוועדה שאמורה לאשר את רכישתן של שתי טייסות של מטוסי קרב בשווי של 35 מיליארד שקלים.

"תקציבי המלחמה מועברים לצבא במלואם", אמר סמוטריץ' בהודעה שפרסמה לשכתו. "התעצמות עתידית אסטרטגית וארוכת טווח רק אחרי המלצות ועדה ציבורית, זה מה שסוכם בתקציב וזה מה שיהיה. הרצון להמשיך ולעשות שוב ושוב אותו דבר בלי ללמוד מטעויות עבר יביא עלינו אסון. אני לא מוכן להיות שותף לקונספציה".

במכתב ששלח לראש הממשלה כתב השר כי "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי F-35 וטייסת מטוסי F-15. כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר ועל הראש של שר האוצר הם חסרי תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת".

בנימין נתניהו בבית החולים הדסה עין כרם. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)